Sandaler

Bor man på 32 kvm, så märks det när man börjar packa! Jag måste ju lägga grejer i olika högar, för att planera, matcha och så där. Alla tjejer förstår nog vad jag menar!
Dessutom har jag flyttat och har mina saker placerade på 4 ställen. Vid flytten har jag försökt planera och strukturera. Men sånt håller ju bara till en viss del. Just nu skulle jag vilja veta var mina nya vandrar sandaler är???
Har varit på vinden och öppnat några lådor och "grävt" runt lite i några kassar. Jaja, dom kommer nog fram. Men inte i år. Har ju mina gamla kvar som jag kan ta med som reserv. (Nu avslöjade jag lite grann vad svårt det är att kasta saker som fungerar någorlunda, hihi).
Är ju optimist så idag har jag varit och handlat solglasögon och solskydddsmedel, till Englandsvistelsen. Må solen skina!!!!!!!! Åtminstone hälften av dagarna, jag är där. Om man nu kan vädja till en högre makt!!!!
Ska packa med mej paraply och långbyxor och varma koftan också. Kommer ihåg att ifjol kunde det vara riktigt kallt., både inomhus och ute. Men tack och lov så frös jag aldrig när jag var hemma hos Pat. En del av skol eleverna frös hemma hos sina värdfamiljer. Man värmer inte upp i husen som här i Sverige. Det var som varmast i vardagsrummet,där brasan tändes på kvällen.


image261
Hmm, vad ska jag ha med mej för skor, sandaler, 2 par halvfina och ett par joggingskor! Dom tar ju sådan plats.
Det kommer att bli mycket promenerande och vandrande till kända och okända platser, så spännande!
Nu måste jag fundera vidare!
Deklarationen ska göras också, hmm var det inte något annat jag skulle komma ihåg att göra också???

Kommentarer:

1 Linda P:

Jodå visst har jag sett den kvinnliga Fru Gårman :) Bra, tycker jag! Vi kvinnor finns ju också i samhället, så why not!?!

2 Sandra:

Hoppas du tar många bilder från din resa så man får se hur det ser ut i England :) Trevlig valborg, kram Sandra

3 Johanna:

Typiskt att du inte hittar sandalerna, men de kommer nog fram tillslut. Ha en trevlig Valborg!

4 Nilla:

Mycket att planera...det går säkert bra..Spännande med att resa iväg ..Ha en bra tripp

5 Think Twice:

Som du skriver...i början på en flyttning är det lätt att strukturera....men i slutändan blir det många udda grejer som inte hör hemma någonstans!
Så du är på väg till England....låter toppenkul, jag har endast varit där en enda gång (1980) så saker ting har säkert förändras!
Ser fram emot lite bilder!
/Kram och Trevlig Resa!

6 Inger Maryissa:

Ja, det är inte lätt det där med att packa alla gånger.
Kan tänka mig att du ser fram emot resan, och håller tummarna för att det kommer att vara fint väder också.
Vilka vackra bilder, och ja i England finns många fina platser att flanera runt i.
Ha en fin valborg.
Kram

7 baristamorsan:

Glöm inte att njuta! And don´t forget the camera, we want pictures!!!!!!
Hawe fun!
Sofie

8 Mia:

Nu börjar det närma sig! *L*

9 Marie:

Hahaha..här inne var det bestyr...;-))

Vill passa på att önska dig en mycket fin valborg!

10 Malin:

Ha en mysig Valborg, och Om jag inte hinner kika in här mer innan du åker, så önskar jag dig en underbara RESA!!Blir det blogguppehåll eller kommer du att ha möjlighet att blogga i England?

11 Emma:

Ett par snygga pumps/klackskor är ett måste.

12 Carina:

Ahhh duska till England, vad roligt!
Själv har jag aldrig lyckats ta mig dit men
någon gång så ska jag allt dit jag också!
Här regnar det och är kallt just nu så det blir en innemysar dag med boken känns det som!

13 Elina:

Jag vet precis hur det är, jag ska själv snart packa för en dryg vecka i Göteborg! :D

Kommentera här: