Tisdagstema - Fyrkantig

Om du läser böcker så blir du aldrig FYRKANTIG


image260

Utan nya världar öppnas för dej till det okända!

Du får glädje. Ibland kan man skratta av hela sitt hjärta
Ibland kan en liten tår rinna , när något sorgligt händer huvudpersonen
Det kan var så spännande att man nästan inte vågar sova!

Man reser över hela världen genom böckerna!
Kunskaper, vetenskap och insikter i alla möjliga ämnen, får man!
Empati och förståelse för andras sätt att leva1

--------Det är en RIKEDOM och en SKATT ......................
...........Att kunna läsa ur dom FYRKANTIGA böckerna ..............................


Så läs en BOK och du blir aldrig FYRKANTIG som MÄNNISKA!

Kommentarer:

1 Marika på Odlingspyssel:

Dessutom kan man återkomma till dem när som helst, pocketboken är en underskattad uppfinning....

2 Zoey (Fotogalleriet):

Mycket bra tolkning av temat!

3 evans:

Väl skrivet! Jag håller med dig till fullo!

4 Christer:

En favoritfyrkant! Bra tolkat!

5 Anniqa:

Instämmer helt och hållet, böcker är bara bäst.

6 Sandra:

Vilken härlig tolkning :) Kram Sandra

7 Mia:

Ack ja, så sant! *L*

8 Karoleen:

Trevligt med böcker, helt klart fyrkantiga. Kul tolkning. Min tolkning är inte lika drömmande...

9 Ninni:

Ja vad gjorde jag utan böcker..jag läser jämt, kram

10 Livet i byn:

Ja böcker är ju en underbar tillflykt!! Jag lyssnar mycket på ljudböcker sedan jag fick problem med ryggen har jag svårt att ligga och hålla i böckerna. Det är 10 år sedan nu men jag har fortsatt med ljudböckerna mest för att det är bekvämt...

~Livet i byn

11 Scaniatjejen:

Åh vilken bra tolkning! Jag håller helt och fullt med dig.:-)

12 Pialotta:

Ju du Lissen så sant så.. det fyrkantiga är så bra så ra för intilektet:-)
Kram*

13 Anna:

Där fick du till det...så sant så sant. Att läsa är berikande.

14 Nilla:

Jätte bra skrivet .Jag höll ett litet tal förut för min son att kunskap är makt ..man kan föras bort till så många olika ställen genom littraturen...Ha en bra kväll

15 Ulla:

Vilken bra tolkning av temat fyrkantigt och av böcker. Jag har kommit igång med mitt läsande igen, så för tillfället är jag inte fyrkantig *L*

16 Ulla:

Vilken bra tolkning av temat fyrkantigt och av böcker. Jag har kommit igång med mitt läsande igen, så för tillfället är jag inte fyrkantig *L*

17 Marie:

Ja det är verkligen utvecklande. Man får verkligen andra perspektiv på livet... Tyvärr blir det inte så mycket skönlitteratur för mig nu när jag hela tiden läser så mycket annat, läslusten är liksom mättad..;-))

Kommentera här: