.....................Solen......................


Sken så  fantastiskt gnistrande igår
Kall och  läckert frostigt är det i naturen



Vackra mönster bildades på grenarna



Sådana dagar är det speciellt lätt att gå ut

Bara för att se på snökristallerna




Går lite raskt, för att kylan biter i kinderna.
Men  måste jag stanna till ibland
0ch se på naturens under

Annars har dagarna gått i ett makligt tempo, förkylningen har slagit till.
Så soffan är min vän, som jag gärna lutar mej emot.

En sväng till köpcentrat togs iallafall, för att "klämma" på en kamera.
Funderar, fram och tillbaks.
Kameraval.......
Köpa i affär eller över nätet, nackdelar och fördelar!

Hej och hå ,vad många alternativ det finns att välja på!

Vad har du för erfarenhet?

Kommentarer:

1 anneli:

God morgon! Du tar ju så fina bilder, så behöver du verkligen en ny kamera? Jag är helt uppe i detta nu...kolla in den här adressen Brand-New-Panasonic-DMCFZ288GBBat7Gifts2yswt-FZ28" rel="nofollow">http://buyeng.ebay.com.hk/buying/hk/display/120352326484Brand-New-Panasonic-DMCFZ288GBBat7Gifts2yswt-FZ28 kopier och klistra in så kommer du dit. Vad jag förstår kostar det typ 400 kr för frakten och säkert lite till för PayPal...känns lite scary, men vår vän Anna verkar ju ha erfarenhet av handel här. Funderar på skatt också...Skickade efter linser från Singapore för många år sedan, men tillslut fastnade dom i tullen och det blev inte så stor skillnad på priset..... usch jag är usel på sånt' här....men jag vill så gärna ha ny kamera....

2 Vera:

åh iskristaller är verkligen naturens egna kompliceerade konstverk!

3 Anna:

No problems...handla på Ebay..jag är supernöjd. Men det är klart att funkar det inte å är det ju lite svårt att byta..men är det bra pris så får man ta nackdelarna..vilken härlig vinterpromenad..du idag är det kallt och vackert ute..kanske blir det en promenad för mig..ha det gott och lycka till.

4 Jules:

Underbara bilder!

Jag älskar dem!

Jag om någon behöver verkligen en ny kamera ;) vågar inte ens säga vad det är för skrot jag släpar på.

Gott Nytt År

5 Kerstin:

Härliga bilder som vanligt! ;) Frost är nog bland det vackraste man kan fota.

Ha det gott.

6 soffie:

å så vackra bilder du visar,

här har kölden oxå nypit i kinderna men å va härligt det är då solen tittar fram

må gott

7 lena:

Här är det jättekallt!!

Härliga bilder du bjuder på:)

Hoppas att du blir bra i din förkylning snabbt!!

Lycka till med kamera inköpet!!

Kram lena.

8 Proforma:

Så fina bilder du tar, Lissen! Frost blir otroligt vacker i närbil!. Frosten på de två sista bilderna ser nästan mjuk ut, som gosedjur :)

Vi har också haft lite kallare idag men ingen snö, faktiskt lite frost men jag kom mig inte för att fota. Har ju ingen egen kamera utan lånar sonens, men är jättesugen på att köpa en, skulle vilja ha en systemkamera, lite enklare modell.

Krya på dig!

Jag har klarat mig än så länge... peppar, peppar...

Kramen

9 Ninni:

Jag har handlat på nätet men den kamerna bara krånglade och då blev det struligt när vi skulle skicka tillbaka.

Jag betalar gärna några kronor mer och får hjälp från affären.



Kram kram och GOTT NYTT ÅR!!

10 Carina:

Ingen erfarenhet alls...men jag vill ock¨å ha en ny kamera ;)

Så vackert du har fotat....först var jag in till Anna och såg vackra snökristaller, kommer till Lissen och krisallsalen glittrar lika fin här :)

11 Mia:

Soffarn är inte alls dum i sådana lägen... eller som för mig, min ställbara fåtölj... Luta den litet lätt bakåt... fotpallen på plats. Sedan sover jag gott! Blanda den ställningent med litet framför datorn och litet tid i köket... ja, så kan det se ut när jag är halvdassig eller allmänt slappande!

12 britten:

mm det är helt fantsastiskt ute nu..men kallt...när dte gäller kamera så köper jag nog den helst i affär..men jag vet inte det kanske är okj på nätet också....kram

13 Anonym:

Ha en trevlig kväll! :)

14 Fia:

Visst är det otroligt att snökristaller är så fantastiskt vackra. Underbara bilder!

15 anneli:

hur gick det, kom du in på HongKongsidan? Den adressen jag gav dig, gick nog ut under förmiddagen, så det var nog därför. Jag googlade på eBay HongKong...ca 2400 är den billigaste jag hittar, då ingår batteri, väska, div rengöringskit och kortläsare. Ett 8GB minne kostar ca 260 på Netonnet och ca 150 på Ebay, men då blir det ju två frakter, så det lär ju inte löna sig...så med frakt handlar det om ca 2800, alltså ca en tusenlapp billigare än i Sverige (men då har man ju inga tillbehör).....

16 En Autografsamlares Värld:

Wow vilka härliga bilder

17 dahlarna:

Men guuud vilka vackra bilder!!!! Helt underbara! Hoppas att du får en supertrevlig nyårsafton! Kram!

18 anneli:

nej, man jag är grymt sugen på den....jäkla otur om det inte skulle funka tycker jag....får jag höra vad din vän säger, eftersom jag inte är så bra på detta med näthandel själv....så vore jag jättetacksam!

19 elena cn:

Ojoj! Dina frostkristaller var ju myyyycket längre/större än mina:)

Nä, godis fungerade uselt...jag kanske fick huvudvärk av för mycket socker!

Sover du också länge, hihi!?

20 Inger Maryissa:

Helt underbara foton på snö och iskristallerna.

Frost kan vara så otroligt vackert med sina iskristaller.

Ja det är verkligen också naturens under.

Men vad trist att du blivit förkylt.

Hoppas det går över snart.

Kram

21 vivan:

Du har så fina foton! Vilken kamera har du???



Önskar dig gott nytt år! kram!

22 Pialotta:

samma här ju den där förkylningen vill inte tappa taget.. biter sig in så den där näsan får sig en rejäl omgång för att inte snacka om huvudet.. stålkeps mest var dag.. Frost är så himla vackert.. varför finns det ingen här då..

Kram på dig

Kommentera här: