Tistagstema - Nyårslöfte


Jag lovar ............... allt vad jag kan.......

Så kommer jag att försöka

Leta efter  lite solsken i tillvaron



Söka efter ljus strimmor 
även om läget känns trångt




Se glittret i det lilla
även om det i andras ögon
är något vissnat


Mmm såpass mycket  tänker jag njuta

av det som kan se grått ut i den första anblicken.




Förutom det blir det väl mest vardagliga tankar om att nu är det dags att ta tag i lite saker. Du vet ,som man gör varje år. Går och grunnar lite.  Nu när ett nytt år ligger framför oss, som ett nytt spännade oskrivet blad. För nog vill man att det ska skimmra lite om livet. Inte bli en massa  dagar som kom och gick.

Visst kan vi väl lova varandra att hjälpas åt med det!!!!!
Se mer guldkorn i tillvaron.........
Fånga dagen....... lite grann i allafall
För visst kommer det dagar som man helst bara vill glömma, lite snabbt!

Du, visst gör vi det !!!!!!!!!!

GOTT NYTT ÅR, alla "goa" vänner, nya och gamla!!!!!

En massa fler spännande löften  hittar du på Tisdagstemat

Kommentarer:

1 Carina - inspirera:

Vackra bilder och mycket tänkvärda ord!

Ja, jag är på. Jag ska verkligen försöka se tillvaron mera positivt, det behöver jag!

Gott Nytt till dig med.

2 Anna-Carin:

Hej! mycket fina fotografier och tänk värda ord.

Gott nytt år /Anna-Carin

3 Carina:

Vilka härligt krispiga bilder!



Du har så rätt i vad du säger - fånga dagen!



Gottnyttår från Carina

4 Anna:

Jaaaa..jag är med..jag letar alltid efter det..och vet du...här hittar jag det alltid..jag gillar ditt glitter Lissen det vet du.Mer glitter åt folket!!!

5 AnnaKK:

Fina foton och toppenbra nyårslöfte!!! :-)



Ha det fint!!!

6 Megera:

Jättefina bilder....fint nyårslöfte...liknar det jag tänkte. Gott Nytt År

7 Anna:

Vilka underbara bilder! Och ett underbart löfte!



// Kram

8 marie roxbro:

Fina bilder och tänkvärda ord /gott nytt år

9 Jules:

Kloka och tänkvärda ord. Jag tar de till mig.

Ljuvliga bilder <3 och underbart löfte.

Gott Nytt År önskar Jules

10 Nilla:

Jättefint!

11 Kurator Pia:

Fantastiska foton!! Underbart trevligt löfte!! Skall härma dig, tror jag!! Gott Nytt År!

12 emma:

Fina bilder! Gott nytt år! :o)

13 akson:

Jag kan hålla med dig. Att fånga guldkornen och peppa varandra att fortsätta! Det är ett kanonlöfte som jag kan instämma i!



Gott Slut och ett riktigt Gott Nytt År!

14 morsdeka:

Gott nytt år! till dig åxå Lissen...

Vilket fint löfte till dina vackra bilder. Jag håller helt med och hjälper gärna till.

KRAMEN!

15 Proforma:

Jag avger aldrig några nyårslöften längre! Ingen idé för jag vet hur det blir... de bryts oftast! Då är det sådana löften som börja träna, äta vettigt osv...

Det du skriver om kan jag i alla fall skriva under på att jag ska försöka hålla!

Gott slut... säger jag idag...!

Kram

16 Kerstin:

Fantastiska bilder och ett jättefint löfte.

Önskar dig ett gott slut och ett riktigt gott nytt år!

17 anneli:

Det är jag med på direkt! Jag hade den inställningen för ett år sedan också och jag tycker att jag blivit bättre på att leta guldkornen och samla på dom. Nu är utmaningen 2009 att fokusera mer på mig, ge mig tid som är min! Det är min utmaning....det är toppen med bloggen och att vi kan hjälpas åt!

18 Inger Maryissa:

Underbara foton !

Och björkar är så vackra träd.

Fint nyårslöfte du skriver om och tänkvärt.

Önskar dig också ett riktigt

Gott Nytt År*

Kram

19 Lillaviola:

Jag har ungefär samma löfte...att se ljuste istället för mörker.

Hej från jag!

20 lilalili:

Du sprider glitter över oss allihop. Du hjälper till att få färg på vardagen, som jag upptäckt kan bli så vacker i svart-vitt ;)

Jag ska försöka fånga de små sakerna som ger så stor värme och lycka omkring oss! Njuta av det lilla!

Ha ett Riktigt Gott Nytt År Lissen!

21 Anna:

Ja men du Lissen...jag är här fler gånger än du anar..dina vita stammar här gillar jag..är det fjällbjörkar?

22 Ninna:

Att fånga dagen låter härligt. Det ställer jag upp på så mycket jag förmår. Ibland hamnar man i historia respektive framtid.



Björkstammar är som konstverk, mycket vackra.



Gott Nytt 2009!!

23 Fia:

Det var kloka nyårslöften! Bättre löften än så kan man väl inte komma på?

Gott nytt år!

Kram, Fia

24 britten:

Underbara bilder...jag är helt såld på dina bilder..önskar dig ett underbart nytt år / kram

25 Marie:

Här var det vackert som vanligt! Vill också önska dig ett riktigt Gott Nytt Bloggår!!

26 Anna:

Ja Lissen visst är det så...du vet när jag är ute och åker..då blir det tvärstopp ofta när jag ser ett motiv..jag njuter av att se kameramotiv lika mycket som av verkligheten på nåt vis..tänk att du har sådant härligt på din lunchrast att njuta av...så gott..

27 eva:

Leva i nuet!!

Då önskar vi oss lycka till!

eva

28 Carina:

Så vackert skrivet och med de bilderna till så blev det ett av de bästa jag läst på länge.

Gillar att hitta glädjen i det lilla..hoppas att det ges möjlighet för alla att få den gåvan och inte gapa så stort för att bli nöjd.

GOTT NYTT ÅR

Min vän i Sundsvall :)

29 Mia:

Så fina ord och tankar du presenterar tillsammans med lika vackra bilder.

30 elena cn:

Javisst kan vi hjälpas åt! Och det gör du redan:) Sedan jag började blogga så har de där åtekommande höstdepressionerna nästan helt uteblivit. Ja, lite "nere" är man väl då och då men det går förvånansvärt fort över numera.



31 Isabels värld:

Vilka fina bra löften!!! Dem önskar jag dig all lycka till med! Tänkvärda ord som jag tar till mig. Underbara bilder också!



GOTT NYTT ÅR och KRAM!!!!

32 Milla of Sweden:

Så vackra bilder och så fint du skriver!!

Det gäller verkligen att försöka stanna upp ibland och njuta av stunden, dagarna rinner iväg så fort...!



Ett riktigt gott nytt år önskar jag dig!

33 Anna:

Gomorron så här på sista dagen för året..jag önskar dig ett härligt slut..kram från Anna

34 Cissi:

Önskar dig ett gott slut och ett riktigt Gott Nytt År!

35 Anna:

gott nytt år hoppas tvåtusenåtta har varit ditt år



fina bilder föresten :)

36 Anna:

gott nytt år hoppas tvåtusenåtta har varit ditt år



fina bilder föresten :)

37 Malin:

Kikar in för att önska dig Ett gott slut och ett Gott Nytt år.



Härliga tankar och fantastiska foton. (som vanligt!)



KRAM

38 Anna-Karin:

Vad vackert och klokt skrivet. Det berörde..

39 Paula:

Det där skriver jag under, vi ska bli bättre på att njuta av tillvaron, glömma bort att gnälla och gnöla och se sura ut!

Inte alltid det är lätt, men när man lyckas blir man såå lycklig! Och att skänka ett leende framför allt till de som ser tvära och griniga ut, det har jag provat, och det kan göra underverk!

Önskar dig ett strålande nytt år med solens glitter i ögon och mun vareviga dag, amen, hihi

Kram från pörtet

40 Paula:

Det där skriver jag under, vi ska bli bättre på att njuta av tillvaron, glömma bort att gnälla och gnöla och se sura ut!

Inte alltid det är lätt, men när man lyckas blir man såå lycklig! Och att skänka ett leende framför allt till de som ser tvära och griniga ut, det har jag provat, och det kan göra underverk!

Önskar dig ett strålande nytt år med solens glitter i ögon och mun vareviga dag, amen, hihi

Kram från pörtet

Kommentera här: