Sötfrö!!!!



 Dom flesta dagarna  tycker jag att livet är ett äventyr! Alltid finns det någon litet "guldkorn" att njuta av,bara sådär i vardagen. Men det finns också dagar när jag vaknar och det känns lite vemodigt. En sådan dag, blev såhär!!!!!!!

Lång var natten!
När morgonen kom syntes inte ljuset!
Fastän solen sken på himmel blå,
och fåglar kvittrade  utanför mitt rum!

Är det inte så det kan vara
Kan du förstå utan jag förklarar!
Alla har vi gömslen i hjärtat!
Där livet har levts.

En sådan dag, när ljuset inte ville visa sig,
och känslan var melerad.
Då gällde det att bara vara....................................
Så gott jag kunde..............................................

Men då kom ett SMS ,från min äldsta dotter
om något hon ville säga
till mej.

"Puss mitt SÖTFRÖ"

Det ville jag , så gärna vara!

Kan du förstå,
vad ett ord kan betyda?
Att jag bara, blev så glad

Det var som ljuset blev ljusare
i mitt  innre rum!!!!!!
Den melerade känslan försvann.


Det ordet vill jag  ge till dej,..........
som en gåva............................

SÖTFRÖ


Ge det till någon du bryr dej om......
Om du vill.............................................

Kommentarer:

1 Lena Rönnewall:

Hej sötfrö !

Jag vet precis vilka dagar du skriver om..

skönt att det finns sötedöttrar också.

2 Anna:

Ja jag prövade direkt här på min lilla dotter hon blev så pass glad av att heta Sötfrö...m mm lilla Sötfrö o jag vi har varit ute i sommaren o ätit middag på Wärdhus o bara haft det så gott. Kram på dig.Det kommer bättre dagar ska du se...

3 Proforma:

Tänk vad ett litet ord kan förändra hela dagen!



Vattenläckan härom dagen blev till ett stort hav i natt. Tack och lov så håller vi till på våningen ovanför så vi fick inga vattenskador. Men bottenvåning, ojojoj! Stora skador...

Ja, så går det när de lagar provisoriskt och håller tummarna att det ska hålla!

4 Inger Maryissa:

Så ljuvligt vackert skrivet !

Och tänk så mycket några ord kan betyda.

En så vacker bild du har här också !

Kram

5 Anna:

Hej lilla Sötfrö.... vad har du gjort idag? Tell me...

6 Carina:

Sötfrö...härligt ord som jag gärna sprider med vinden :)

7 Isabels värld:

Så väldigt fint du skriver! Tur att det finns nära och kära när deppiga dagar infinner sig! Hoppas det är bättre nu! kram Pernilla

8 Nilla:

Hej du

Sötfrö har jag aldrig använt däremot sötgurka...och det brukar uppskattas

9 Fia:

Sötfrö! Vilket fint ord! Det ska jag säga till alla som förtjänar det, tack att du delade med dig!

10 Ellas Inspiration:

Men så gulligt!



Ha en bra dag!



Kram Karin

11 Ninni:

SÖTFRÖ....låter som ett bra ord!



Förstår om du blev glad!!



Ha en toppendag..kram

12 Elin & Odin:

Hej lilla mor!

Oj vilken respons det blev! Och ett helt inlägg dessutom. ;) Har kallat fler nära och kära det och alla blir till sig.



Tänk att jag skicka smset med det ordet när du behövde det som mest.



Puss mitt sötfrö!

13 Marie:

Vilket bra ord..ja det borde nog "uppfinnas" lite mer glädjande ord än vad det gör idag. Jag tackar för ordet och ska sprida glädje vidare med det!!



Önskar dig en fin dag/kväll!

14 Anna:

M mm det låter som du har det sååå skönt..stranden o tjejfest. Fortsätt med det.. Kram på dig.

15 Malin:

Det fotot ÄLSKAR jag! Vilken fantastisk fotograf du är! Kram på dig Sötfrö!

Kommentera här: