Vems grill???

Var hembjuden till dotterns familj på grillning i söndags. Själva grillen var jag ombedd att hämta hos hennes kompis i stan. (Kompisen hade lånat grillen till fest)  Inga problem tyckte jag, även om "Anna" inte var hemma.
 Dottern hade frågat om jag hade någon sopsäck att lägga grillen i.. Jodå, det hade jag. När jag kom till gårdsplanen såg jag direkt en grill som stod där rakt framför ögonen på mej. Mitt på grusplanen.. Väldigt stor ,tänkte jag för mej själv och förstod inte hur dom kunde tro att en sopsäck skulle räcka till ??? Fick fälla ner säten och flytta om i bilen. Pressade in den i bakluckan, försiktigt men bestämt och körde iväg. I ögonvrån så såg jag 2 grillar till, hmmm ??? Körde vidare dom 2 milen till dottern, vrålhungrig och längtade till grillningen. Tanken på mat, fick magen att kurra och tandvattnet rann nog till lite. Jag gasade lite extra och gjorde en omkörning i min iver att få mat någongång !!!!!
  
(Grillar från Google)

Packade ur den stora grillen och ställde den på gräsmattan. Ni skulle ha sett minen på svärsonen, hihi !!!!! Han tittade ner på grillen, upp på mej och sedan  ner på grillen igen. Nu förstår ni väl på en gång att jag hade tagit fel grill !!!??? Men i det skedet var det MAT som gällde för oss! Aldrig i livet att jag hade åkt tillbaks och bytt just då, det förstår ni nog. Så vi grillade lite snabbt ( jaja, vi fick ju vänta på att glöden blev grå och grillvänlig) och GOTT blev det! Det är väl också som så, att "hungern är den bästa kryddan".

Ps Dottern har  ringt sin kompis för att  undersöka vem som saknar en GRILL Ds

Kommentarer:

1 Anonym:

Jag ler för mig själv när jag läser ditt inlägg.Det blev ju till sist bra och ägaren fick tillbaka sin grill samt får en förklaring när dotterns kompis kommer på vem som äger grillen.

2 Livet i byn:

Så det kan gå ;0) Fniss!



~Livet i byn

3 Ninni:

asg...nåja var det nån som blev ledsen för att grillen var borta??



Ha det gott..ja visst är mitt halsband fint och det är bara jag som har ett!



kramen

4 Marie:

Hahaha...jag skrattade gott! Vad förvånad jag skulle ha blivit om någon först stjäl min grill och efter några timmar lämnar tillbaka den igen...;-)))

5 Lisa:

haha, ja när maten har sin nöd så står ingen lag i vägen! Och säkerligen saknades inte grillen av ägaren! :D kraam

6 Proforma:

Tack för titten hos mig. Det var en rolig historia, den kommer du nog bli påmind om många gånger.

7 Mia:

hehe... ja, du packade säkert in den som det mest självklara. Hade du tvekat, hade du säkert uppträtt litet mer "misstänkt".



Kul att grillningen blev lyckad!

8 Maria:

Hahahaha...vad go du ä!!!! Såklart man tar första bästa grill om man är hungrig!!!

9 Malin:

fniss du är för rolig du!

10 Ingela:

Ha ha, det var riktigt skoj! Jag hade nog gjort likadant tror jag.

11 Fia:

Haha, tänk dig när grillens ägare kommer ut med färdigmarinerat kött och grillen är borta! Vilken cirkus det kan bli!

12 E-B:

Va' kul att du tar med så'na här historier på din blogg! Allt gott fortsättningsvis.

/E-B

Kommentera här: