Foto



image362

Maste saga att vadret har i England varit battre an vad jag trott! Visst har det varit kallt nagon dag och lite gra vader! Inatt vaknade jag av blixt och dunder. Det blev alldeles ljust i rummet och det mullrade intensivt! Kanske havet forstarker ljudet ! Visst maste det ha varit en fanfar fran landet England, som ville valkomna mej tillbaks !!!
Uppe med tuppen som vanligt for att vara tidigt pa skolan for att fa tillgang till datorn ! Blev full iskratt igar nar jag fick hora att nagra av ungdomarna tyckte vi 40 plus okuperade datarummet! Det beror nog pa att jag och min kompis Maritta ar forst pa skolan pa morgonen, bla. Vi ler alltid glatt nar vi ser varandra, datafreaksen !!!!

image363

Har ser ni strandpromenaden i Brighton, har har det varit festivalstammning hela veckan. Det finns sma affarer och massor av barer med musik. Bara att sitta och se pa manniskor som flanerar forbi ar faschinerande !!!

image364

image365

Blandningen mellan det gamla Brighton och det nya syns overallt ! Dom gamla vackra sirliga jarnrakena skulle behova lite nyfarg. Men charmen bestar !!!

Kommentarer:

1 Inger Maryissa:

Vad kul att se fotona av Brighton.
Jag var där för flera år sedan, och det är jätte-mysigt där och med annorlunda och mysiga byggnader.
Men ser att det ser lite annorlunda ut än när jag var där.
Det är kul att följa din Englandsvistelse,
Ha det så gott.
Kram

2 Sabine-Välbefinnaren:

Super gammalt inlägg från dig, men jag bodde i Brighton och East Grinstead under några år. Men nu är jag tillbaka till Sweden. Bodde du också där? SKa åka dit om två månader och längtar som tusan. =)

Svar: Hej Sabine. Jag har gått på kurs i flera år i Brighton, Portslade, på en folkhögskola som är koplad till Sverige. Årets resa är planerad till den 29 april, undrar om jag kommer iväg pga av Corona. Längtar också.
Lissen

Kommentera här: