Fototriss - Trappor

Tänk i så många trappor jag har gått i mitt liv!
Upp och ner.... fort och långsamt............

Trappor av sten, trä, betong, järn, klippor........
Trappor som har betytt så olika för mej!




Rostig, flagad men en trappa med karaktär!
Här trippade jag med lätta steg..........
Livet, pulsen och äventyret i Brighton i England!



En trapp med glansen från fornstora dagar!
På en stadsrundvandring i min stad Sundsvall, fick jag se så många trappor.
Vi fick  lära sig en hel del om människor som bott och levat i husen.
Så intressant, gör att jag ser på min stad på ett nytt sätt!
Trappor i gamla hus är ofta, alldeles kollosalt inbjudande och vackra.



En trapp med lite humor (tja jag såg det här som en trapp )
Tuppen sprätte lite där på toppen..... och trodde att han kunde vaka över hönorna.
Undrar om han kunde det?

En inre bonustrapp!
En trapp som jag direkt såg framför mej.
Var den där Sylvester Stallone springer uppför i filmen Rocky!
Mmm, tror rakt jag hör musiken också bara jag tänker på den där trappen,L
Den där härliga känslan när man når ett mål som man har längtat efter och kämpat för.
Att stå där på toppen och veta..... att nu är du där!
Tja, målet behöver inte vara stort..... bara man får lite av den känslan ... är gott nog...
(bara att hitta 3 bilder till fototrissen..... var lite Rockykänsla.... om du fattar,L!!!!........)


Många fler spännande och intressanta trappor hittar du på

Ha en mysig och skön första advent allesammans!!!!!!

Kommentarer:

1 Anna:

Du jag fattar precis allt Lissen...underbara bilder...tuppens där tycker jag är kanon...du vet jag älksar hönor o tuppar...jag har studerat detta väldigt noga kan jag meddela. Min svägerska har haft hönsgård och det är verlkigen ett intressant liv dessa fjäderfä lever.M mm så fint inlägg du har på trissen...är faktiskt lite sugen på att göra en triss själv..

2 Bosse:

Starka färger i dina fina bilder. Och hönstrappan är definitivt en trappa, den blir min favvo.

:-)

3 Irrhönan:

Hönsgårdstrappen vann med hästlängder (hönslängder?) även om de andra också var fina. Kanske för att jag är en Irrhöna? ;-)

4 soffie:

den sista "trappen" va ju bara så bra,

jättevackra bilder har du idag,

ha en fin 1a advent

5 anneli:

verkligen fina bilder och tuppen på täppan där, så fin! Jag samlar lite grann på tuppar jag...har några väl utvalda exemplar på spiskupan, men nu har dom fått hoppa ner i en liten låda och vila en månad för nu har det knött in sig lite juligare pjäser där, men lummer och torkade apelsiner...ha en underbar första advent! kramis

6 lilalili:

Underbart vackra bilder...gillar nog ändå den sista bäst oxå...den blir min favvobild här hos dig idag.

7 Lena:

Jag gillar inte trappor ...hahaha av förklarig orsak men jag kan hålla med de kan vara vackra :) och fast jag inte gillar dem så har jag också olika minnen till dem!



Ha en fin 1:a advent!

8 Maria:

Vilka mysiga bilder med massor av trappor :-)

Ha en fin första advent !

Kram

9 Kurator Pia:

Brighton bilden är så himla läcker!! Hönsatrappen, ja, vad ska jag säga?? Urhäftig!! Må gott idag!

10 Kerstin:

Åh vilka härliga trappor du har fångat på bild. Svårt att välja en favorit men hönstrappan ligger väldigt bra till. ;)

Ha en fin första advent.

11 Synne:

Här går det inte att plocka ut en bild.

Får bli alla tre.

Ha det gott.

Synne.

12 whatthefuckdotcom:

Ahhhh, ettan blir min favorit! För jag kände igen mej från när jag var och hälsade på min syster som bor i england, det var 10 år sedan, men ditt foto fick det att känna som om det var igår ;)



Ha en fin 1a advent!

13 Proforma:

Rolig tanke, där med hönstrappen! Den var bra! Absolut min favorit denna vecka!



Mys idag... det är första Advent! Ha en bra dag!

14 Carina:

Tjusiga trappor i England....men trappen hos hönsen den fick mig att le..så den blir det ;)

Nu ska jag leta upp några trappor jag med.

Trevlig advent önskar jag min vän i Sundsvall

15 Inger Maryissa:

Vilka så fina bilder och härliga färger.

I Brighton har jag också varit för flera år sedan.

Och jag tycker det är så mysigt där.

Och vad kul bilden är med tuppen på stegen och hönorna under den.

Ja kanske han ville ha större överblick att kunna vaka på hönorna ;-)

Ha en fin fortsatt dag.

Kram

16 Pialotta:

Ja men Lissen lilla din bild på hönsen och trappan deras måste ju bara få en guldpokal av mig.. så härligt ljuv:-)

Kram o en fin advent

17 Cissi:

Din tredje trappa blir min favorit hos dig.

18 Guldlock:

Roligt med en hönstrappa. Den blir min favorit.

19 maria_6909:

Fina trappbilder! Min favorit blir dock hönsatrappan för den hade verkligen karaktär! Önskar dig en trevlig första advent! =) /maria_6909

20 elena cn:

Hihi! Du är så bra med orden...jag såg Rockytrappan och hörde musiken!!

Och trappan i Brighton, där har ju jag också gått (härliga minnen).

Naturligtvis står tuppen högst upp på hönshustrappan. Den bilden var ju bara för bra!!



Imorgon är det december...trevlig vecka!

21 Zippo:

Var det meningen att bilderna skulle dra mot grönt?.

Tyckte att det höll ihop serien på ett fint sätt.

Favoriten blir nummer ett.

Ha de gott.



/Zippo

22 Anonym:

Jag gillar din hönstrappa mest, det var en riktigt kul bild.

23 dahlarna:

Åh - Brighton trappen gav verkligen Flashbacks... Var där på språkresa för ojojoj så många år sedan. Hade nästan glömt bort det... Tack för återupplivandet av det minnet :-)! Hoppas att du får en mysig vecka!

24 Anna:

Fina bilder men den första måste bli min favorit

25 Gunvor:

Tupptrappan var klar etta hos mej också! Jättefina bilder i övrigt också.

26 Jah Hollis:

Färggranna och fina bilder. Visst är det en trappa vid hönshuset och den bilden gillar jag bäst.

27 Fia:

Jag fastnar för Brighton-trappan, för jag har så roliga minnen från Brighton!

Kommentera här: