Trivial Persuit

På en alldeles vanlig tisdag följde jag med min kära  vän och fd granne .
Till hennes hus vid havet!
Vi tände ljus i höstmörkret och lät minnena leva sitt eget liv

                      

Mmm kan du förstå vad härligt det är att sitta där och sväva......
Leta fram minnen..... kommer du ihåg.... mmm... och det..........
Le lite grann så där härligt igenkännande som man gör...........
När man delar minnen..........

Våra gemensamma minnen av att spela Trivial Persuit, väcker leenden!


 

Mmm vad vi fnissade när vi tänkte på när vi spelade med "barnen"! Det var ju så bra med att det fanns frågor på två nivåer. Oh vad vi kämpade i mixade lag. Timmarna kunde flyga iväg till långt framåt natta. Minns speciellt en nyårsnatt, där skratten haglade som mest!!!! Tror rakt att vi var lite härligt vild och crazy den natten. Minns ni ungar,L?

Men vet du vad..... nu är det jättelänge sedan jag spelade något spel.
Beror det på att barnen inte bor hemma längre?
Det var ju så kul!!!!

Har du några roliga minnen av att spela spel?????

Sov över där vid havet, vaknade till regndropparna som slog mot fönstret! Efter en gemensam frukost for vi in till stan.Min vän M till sitt jobb. Jag har en ledig dag..... blir nog en promenad i regnet sedan.... mmm!

Kommentarer:

1 soffie:

men å så mysigt att spela spel med en goo vän..

hoppas det ej regnar på dej idag det gör det hos mej...

2 Pialotta:

Låter ju hur härligt som helst. De där minnena från.. "det var då.." är så härligt att just som ni pratade om och så vyerna där vid vattnet o ljusen.

Spel, ja det spelades jämt här oxså när ungarna bodde hemma, men det där försvinner, vilket är så synd.. varför gör det så.. vet inte, men en bra fråga.. det som är så kuligt:-)

Ha de fint på din väg längs livets stig.

På Kafferasten kan du se ännu mer av mina steg just en sån där vacker dag på Österlen:-)

Kram på dej

3 Paula:

Hej! Oj va spel vi spelar, vi är så barnsliga så vi har inte vett att sluta! Sambon o jag spelar mest kort på tumanhand men vi gillar också att spela Backpacker på datorn. Så snart någon av ungarna kommer hit plockas alla sällskapsspelen fram, TP och Geni, När och fjärran, Monopol osv. Så fördriver vi många långa mysiga timmar utan teve, en lisa för själen, och så kan man ju bli klok på kuppen hihi

Kramen

4 lena:

JA!

Vad minnena kommer tillbaka,var ju så mysigt när hela familjen var samlade Nu är vi spridda med vinden,alla har fullt upp med sitt.Nä nu måste jag ringa hem dom för lite spel:)

Må så gott ,kram lena.

5 britten:

ja det gör vi vi promenerar tillsammans sen sätter vi oss hos dig och spelar tp låter som ett bra förslag / kram

6 NInna:

I vår familj gillar vi att spela sällskapsspel, speciellt sådana med frågor och utmaningar.När barnen bodde hemma båda två och firade nyår med oss vuxna brukade vi ha turnering med olika spel.Det gör vi ibland när vi ses nu förtiden både med barnen och med vänner.



Härligt för dig att vara vid havet.Det är väl så mäktigt så här på hösten?

7 Anna:

Ja vad härligt Lissen...det är ju så gott när du beskriver något...träffar mig i hjärtat...samma tänk du o jag..m mmm spel ja...du skulle se våra nyåraftnar...så galna så man kan leva på det ett helt år...spel..o massa lekar tokigt värre..skrattar så man kiknar..lät verkligen härligt att sova över oxå...m mmm vad du har det gott..

8 Anna:

M mm mycket galet.. himmelskt o svävande blir det...sån är jag...suck...så är det bara...kram på dig Lissen...det är såååå härligt att du är hemma igen.

9 Malin:

Åhh så härligt det lät!!! Ja visst är det kul att spela spel, tyvärr är jag lite dålig på att ta mig tid för det.

10 Mia:

När jag var barn älskade jag att spela Finans! Jag, mina bröder eller kompisar kunde sitta timme efter timme efter timme.... :-)

11 carina:

i min familj spelar vi kinaschack, en kär gamal tradition

12 Carina:

Spel är ett bra familjenöje, det blir mest ijuldagarna det blir av.

13 anneli:

vilken härlig grej, att åka med vännina och prata gamla minnen. Så tänker jag att jag ska göra med min barndomsvän, vi pratar om det, men det blir inte av..dagen kommer säkert, när barnen är lite större. Vi spelade också hysteriskt mycke' spel, visst är det kul!

14 Proforma:

När barnen var små var det mycket spel!

En period spelade vi mycket kort med goda vänner och barn, ett kortspel som heter Puns, kommer från USA. Oj, vad roligt vi hade! Det tar alldeles för lång tid att förklara här men är som patiens där alla har varsin kortlek. Tror vi är dom enda i hela Sverige som spelat detta för jag har aldrig stött på någon som vet vad det är.

15 Elena CN:

Ja, TP! Min bästis och jag brukar utmana våra småsystrar i TP en gång om året. Oj vad vi skrattar och tiden verkar aldrig räcka till. De senaste två åren har småsystrarna vunnit så vi är lite sura ler. Annars älskar jag alphapet. När vi åker till de finska skogarna brukar vi sitta i timmar och spela gubben och jag.

16 sussi:

Det är ju jättekul att spela spel. Vi brukar spela monopol och det brukar ju ta sin lilla tid innan det blir klart. Kortspel är oxå kul! Ha en fin dag!

Kommentera här: