56:ans cafe på Gotland




Slumpen gillar jag!

När vi var på cykelsemester på Gotland för några veckor sedan så cyklade vi förbi ett oansenligt cafe på utsidan. Men om du har varit där och tittat in. Då vet du att, det är ett Mecca för den bil intresserade och säkert är det många som får nostalgikänslor av den tidsenliga miljön. Såklart en jukebox fanns. Det är bara att stoppa in en slant  och välja skön musik

Ett rum fanns med småbilar som mindre barn kunde åka i!
Så det är helt klart ett cafe med Rock´n roll känsla, för stor som små.
Vilken tur att vi inte cyklade förbi,  detta läckra cafe!

FREDAGSFÄRG hittar du cerise-röda bidrag idag!

Om du vill, så kan jag visa mer bilder där ifrån senare.
Ha en riktigt skön helg, alla goa vänner!


Kommentarer:

1 Proforma:

Känns som man är förflyttad till USA med all neon! Kul när man kliver in och inget anar vad som finns bakom dörrarna!

Önskar dig en trevlig helg, Lissen!

Kram Irene

2 InneoUte-Malin:

Häftigt det där när man kliver igenom en dörr och förflyttas till en annan tid och en annan plats. Kanske inte vad man förväntar sig på en cykeltur på Gotland. :-)



Ser helt klart ut att vara värt ett besök. :-)



Trevlig helg!

3 Solvarma Irene:

Hej Lissen!



Jag vill, jag vill, se mera bilder.



En urtjusig bild du har fotat, tur att du inte bara åkte förbi.



Solvarma kramar från Irene



Ps. Tallrikarna på min bild är tyvärr inte mina, dom var till salu i ett marknadsstånd på Göteborgs Kulturkalas. Och jag har skåpet fullt samt att priset passade inte min peningpung, just nu. Ds

4 nässelblom & choklad:

Tack för kommentar hos mig. Vilken överraskning och vilket ställe. Kul! Ha en skön helg!

5 Eva:

Men du, jag tror vi åkte förbi det där stället när vi var på Gotland i somras! Har för mig att det låg en bra bit norr om Visby. På väg uppåt Tingstäde och Fårö, kan det stämma?

6 Anna susar in..:

Ja men du det liksom finns ju ett o annat café på Gotland..det här har jag inte upplevt..men kan tro att det var nice..lilla O hade nog gillat det..:)



Sylive's döttrar på Fårö..kanske var du där? Oxå ett ställe man minns..

7 Susanna:

Så kul att bara stanna till och sen göra den fantastiska upptäckten! Ett speciellt café i de rätta färgerna.



Jo, det där du skrev inne hos mig, med gummistövlar i särskilda färger för pojkar resp. flickor har jag varit med om för vuxna med - när presenter ska slås in i affärer frågar de numera om det är till en man eller kvinna. Då frågar jag vilka alternativ det finns och väljer själv beroende på vilket jag tycker är snyggast. Varför ska kvinnor vilja ha rosa och män svart!? Dumt!

8 Margareta -Fotomix:

Vilken ställe du hittade. Det ser spännande ut, men framför allt har du färgkombinationen utan tveka med på fotot. Läs gärna lite längre ner på min blogg-

/Margareta

9 Eva-Lena:

Åh, det har jag missat :) Visst är det härligt att bli positivt överraskad, något som inte ser ut att vara något som visar sig vara precis tvärtom! Fin bild på veckans något svåra färgtema....



Önskar dig en härlig helg/E-L

10 Lavynnia:



Et riktig tøft bilde hadde du her! :) Og så gøyalt det så ut der!



Tusen takk for kommentar, og ha en riktig fin helg!



11 Jah Hollis:

Det har väl blivit lite känt även utanför ön det där (väldigt färggranna) stället. Och det verkar som om nostalgin för "den gamla goda tiden" växer. Här är ett liknande ställe:

http://www.nostalgicafe.webb.se/

12 Famos/Menageriet:

13 Famos/Menageriet:

Vilken härlig miljö i de rätta färgerna!

Ha en fin helg!

14 Beate:

Det där caféet är då helt i min smak. Riktigt, riktigt coolt. Och vilken toppen tolkning av färgerna. Fredagsfärger mmmhhhhh, en ny blogg eller, ska genast kolla (nej inte för att delta inte ;-)

15 Marie:

En riktigt skön helg till dig också!!

16 elena cn:

Äntligen helg!



Vilket läckert cafe med rattar i taket:) Jag hoppas att ni åt något riktigt gott.



Nog har terminen börjat bra och i lagom takt men jag har ändå varit så trööööt. Har somnat i soffan varje kväll:) Imorgon är det shopping med dottern som gäller. Hon har ju iiiiiiinga kläder alls:)



Trevlig helg Lissen!!

17 mimmi:

Men va häftigt:D

jätte kul att få se en sån bild:) man skulle inte kunde tro att detta fanns i Sverige ..men nu vet vi det tack vara din bild:)

ha en fin kväll

kram:)

18 Anonym:

Jag ska definitivt ha hooden på jobbet. Speciellt under hösten/vintern då alla går klädda i grått. Skulle gärna partaja med den också, men känner inga jamaicaner, tyvärr ;-)

19 Ninni:

Verkligen läckert!



Ha en riktigt mysig lördag..kram

20 britten:

ja så brukar min man också säga..ibland drar han in mig på det som inet ser ut att var anågot alls och så vips ! så är det häftigaste upplevelsen...

21 Kerstin:

Fin bild till temat, Lissen. Det är verkligen lite USA-känsla över bilden. :)

Ha en fin söndag.

Kommentera här: