Månadsbild December




Så stod jag där igen, den sista dagen på året i ett vintrigt Vängåvan.
Snön faller sakta över Sundsvall och täcker allt i vitt.
Ett helt år har gått, lite nostalgisk blir jag!!!!!!!!
 (Här kan du se mina andra bilder av Vängåvan och här finns andras)

På promenaden ner till stan, så gick jag och funderade på året som gått,
Så fort, som aldrig förr känns det nästan som. Men det har jag sagt förr.

♦Det trista har varit  lilla mammas ständiga värk som hon så tappert kämpar emot.Dessutom har hon så svårt att gå. Doktorerna ser att något är fel, men vet inte vad. Min pappa gör storverk och hjälper henne alltid. Ja dom hjälper alltid varandra,  som  man gör efter 53 års äktenskap

♦Till glädjeämnena är mina barn med familjer, goda vänner och arbetskamrater
.
 ♦Lilla O (barnbarnet) är  en speciell medelpunkt, som jag hämtar en massa energi och kramar ifrån.

♦Jag tänker på turen till Tallin med vännen min och resan till Thailand.
Fantastiskt så mycket jag sett och upplevt.

♦Upplevelsen på musikfestivalen Urkult, fantastiskt, Gatufesten här i Sundsvall, Drakbåtsfestivalen bla., där jag hört all sorts musik och förenats med andra människor i en skön stämmning.

♦Promenader jag tagit själv i skogen, då jag filosoferat i godan ro.

♦Eller när jag suttit med goda vänner på cafe, surrat skrattat och diskuterat.

Nu håller jag på att väva nya drömmar för det nya året!
Sakta växer dom fram, jag lägger dom i en liten ask, för att inte glömma.

♦♦♦♦♦♦♦♦♦
Men jag måste också säga att den genorisitet och fina respons som jag har fått av er,
hade jag aldrig kunna drömma om.
Dom kommentarer ni lämnat här, blir jag så varm av!

Så  alla er vill jag tacka, av hela mitt hjärta.
Om man "bara" vill titta in och läsa, så uppskattar jag det också!

Vi syns, på den andra sidan av raketerna!

Kommentarer:

1 Beate:

Ja som alltid är du en mästare med både bild och text. Jättefina och många minnen du har. Minnen och foton är faktiskt det viktigaste tycker jag. Inte bra nu utan sedan också, du vet på hemmet (halt på skämt, halvt på allvar menat faktiskt).

Hoppas att din mamma får ett bättre 2010 än i år.

Kram

PS. Mejlar snart. DS

2 Anna tassar in:

Lissen du...min syster my sweetness..mmm du vet det är med värme i tangenterna jag knapprar orden här..jag får så mycket av dig..underbara bilder och du att få följa med lite på dina äventyr det berikar mitt liv..så är de verkligen..dina månadsbilder är så fina..du har valt det ultimata motivet tycker jag..mmm så pass fint..



Gott Nytt År önskar jag dig och du 2010..då bloggar vi järnet..eller hur ..kram kram från Anna

3 Bjorne:

Tack för hälsningen,önskar dig detsamma,kul med Sundsvallsbilder,där har jag gått några hundra gånger och på sommaren är det perfekt att sitta på Oscars uteservering där är sol tills den går ned,hoppas din mamma piggnar till men inte lätt att bli gammal alla gånger.

4 Gillasfoto:

Gott nytt år på dej med och tack för året som med massor av fina bilder och inlägg :)

5 Lasseivomma:

Ha nu en fin nyårsafton, jag är glad att få umgås med dig och dina fina bilder på nätet. Vi ses nästa år. /Lasse

6 Marie S:

Gott slut & Gott Nytt År ! ♥

7 elena cn:

En riktigt stor bamse kram till dig Lissen inför det nya året!

Nästa år ska jag springa midnattsloppet...mitt lilla nyårslöfte:)

8 Carina:

GOTT NYTT ÅR

....nu ska jag snart hämta mina föräldrar från deras nyårs fest och skjuttsa hem en liten rädd herra efter alla smällar...deras stövare :/

Kommentera här: