Norrländskt ljus



Med marken och träden pudrad i den vitaste snö,
känns  vintern ljus.

Stegen blir lättare och visst har vintern sin tjusning.

Sett med mina  ögon
som ser på livet med en Norrländsk glimt! 
..


Ville så gärna visa er, varför vi Norrlänningar tycker om snö (därför blir det lite bonusbilder).
Allt snön som reflekterar ljuset och gör den mörkaste dagen mycket ljusare.
Klart man piggas upp, där man går på promenaden.

Lite adventsstämmning ger den också!

På nedersta bilden, ser ni min kompis som smälter så fint in i miljön, *ler*.

På INSPIRATION OCH KREATIVITET är veckans tema, ljus

Ps Säg den glädje som varar, idag har det regnat och snön försvunnit igen Ds


Kommentarer:

1 Mats Andersson:

Härliga bilder. Snyggt ljus. Och så gillar jag vägens färg som bryter så snyggt mot det vita...



/Mats

2 caroline:

Jag tycker också mycket om snö men här har den tyvär regnat bort nu :(

3 Anonym:

Fin förvinterskog med härligt ljus! Det är väl tur att ni får snö där uppe för att lysa upp tillvaron ;)

4 Johanna M.:

Vackra foton. Det ser ut som att det kan vara uppåt Norra Berget, tycker mig känna igen spåret och omgivningen...men jag kan missta mig. =)

5 Kerstin:

Ja visst är det synd att allt det vackra regnade bort. Men vilken tur att du hann fånga allt på bild. Jag hann aldrig ut för att göra det dessvärre.

Din bilder är magiska och jag gillar verkligen den i närbild. Jösses, så fint.

Ha en fin kväll.

6 Karolina:

Det får mer än gärna komma lite snö här nere i söder oxå, det lyser verkligen upp i allt det gråa!

7 Gärdsmygen:

Mycket, mycket vacker bild! Så bra komponerad med stigen till höger och den vinterljusa skogen till vänster. Härligt! Extra kul med bonusbilder!

8 Dahlarna:

Underbart vackra bilder!

9 Jill:

Så himla vackert det är! Snön gör helt enkelt vintrarna vackrare. Önskar att vi kunde få lite här också, men det som eventuellt kommer ligger aldrig kvar länge nog för min smak. :-)



Hoppas du har haft en riktigt fin helg!

10 Anna ..tassar in:

Men så fint och vackert Lissen..helt bedårande..jag smälter..

11 Malin:

Magiska bilder nu igen!!!



Ville bara kika in o påpeka att bilderna INTE var fr vårt hem, vi har 60 tals kök än...



Kram

12 Beate:

Så himla fina bilder. You're best.. men det har jag ju sagt förut:-))))

Å en av mina tre röster i "Lördagslinsens" uppdrag gav jag till dig. Hoppas du skrattar högt när du läser motiveringen... skrolla ned till under alla finalister.

13 Marie F:

Oh! Va fina bilder. Och dra på trissan vilken natur. John Bauer skog! Avis...

14 Eva-Lena:

Vackra bilder och ljuset är underbart, härligt! Även jag är avis...



Ha en fin måndag/E-L

15 Mikabella:

Vackert!

16 Anonym:

Gillar också det norrländska vinterljuset !

Snygga bilder !

Du är bäst !

17 @nemonen:

Mycket vackra bilder, och visst blir man glad när det är ljust ute. Tyvärr har vi ingen snö som lyser upp här i söder.

18 Jane:

Vilka fina bilder! Frosten gör att naturens arkitektur verkligen lyfts fram. Önskar att det kom lite snö nu så det blir ljusare ute!

Ha en fortsatt trevlig vecka!

19 Sofia:

Jätte fina bilder!

Var i norrland bor du?

20 Helena Kulle:

Åh, vilka underbara bilder, jag vill också ha snö! Den sista bilden ser ut att vara tagen ur filmen Pans Labyrint, snyggt, jättesnyggt.

21 Inger Maryissa:

Helt underbara bilder !!

så vackert det kan bli med rimfrost.

Och så vackra björkar är.

Kram

22 Marie F:

Åhh..va fint. jag vill också ha frost!

Kommentera här: