Den sjätte mappen.... den sjätte bilden


En liten utmaning
kom från min bloggkompis Carina,
Utmaningen var att leta i sitt gamla arkiv, efter den sjätte mappen och den sjätte bilden.
Jag hade ingen aning om vad jag skulle hitta i mitt gamla arkiv, från ifjol.
Det var ju då jag började fota. Lite spännande att se vilken bild  som skulle finnas där



Hittade ett foto på  gamla loppisfynd.

Den lilla spegelhyllan har jag målat vit och hänger olika halsband på knopparna.
I den gamla kakburken har jag olika i kex och den ser likadan ut fortfarande.
Rivjärnet tyckte jag var fint för att det var runt!

Innan fjällresan använde jag rivjärnet till en av mina favoritsallader.
Lättsam att göra och god, passar till det mesta.


14 dagars sallad


         1 kg       morötter
   1 kg        vitkål
2 dl       olja
                    1 1/2 dl   vitvinsvinäger
             1dl        socker      
               salt
                      peppar
 
Riv morötter och vitkål
Koka en lag av olja, vinäger och socker
Häll lagen över grönsakerna
Salta och peppra.

Skickar utmaningen, till alla som har lust att leta i sina gamla arkiv!

Kommentarer:

1 anneli:

Morning! Kul med loppisfynd!! Burkarna är ju så najsa!! Salladen ska jag testa :) Du studsar väl på måndag morgon efter Frilufts och skratt helgen :)

2 Carina:

Loppisfynd....härligt, och de burkarna är ju så läckra.

Salladen gör även jag här hemma ibland...men det är nog ett tag sen sist nu.

Ha det gott.

3 Kerstin:

Hej Lissen!

Jag ser att du redan har fått den här utmaningen. Jag hade tänkt lämna den till dig så du får göra den om du vill. 6:e mappen från i år kanske? :)

http://kerstinsfoto.blogspot.com/2009/02/6e-mappen-6e-bilden.html

Vilket härligt loppisfynd du har gjort. :)Älskar de där kakburkarna. :)

Ha en fin dag.

4 Jules:

Åh! En sån burk har jag - fast bara i 2 våningar - fick den av mormor. Den är så bra. Mmm fjortondagars sallad - den är så god!

Kul att titta i din mapp. Jag vet inte vad jag har i min sjätte mapp. Har nu alla bilder på minnesstickor - då datorn lever sitt eget lilla liv. Det vore en katastrof om allt gick förlorat.

Ha en fin fin dag :)

5 Hemtrevnadmarie:

Hejsan!!

Kul att du tittade in till mig!!

vilka bilder du tar ...det är annat än mina suddiga oskarpa saker, haha!

Ja, skänken är fin...men nu är den nog såld, ska levereras i helgen!

Vilka loppisfynd du gjort ...burken är jättebra, har haft en sån..den passade så bra i mitt förra Carl Larsson -röd/gröna kök...men inte här tyvärr, så den har jag sålt....ett likadant rivjärn har jag dock!

ha en fin måndag!

kramis

6 Lena:

Vilka härliga loppisfynd du fick på din bild i utmaningen :D



Ha en fin dag!

7 Proforma:

Kul... jag har också samma utmaning på min i blogg.

Ja, man kan göra många fynd på loppis. Våningsburkarna känner jag igen från barndomen. Numera stoppar man ju allt i frysen men man kan väl ha annat i dom för de pryder sin plats på bänken!

Ha en fortsatt bra dag... träningsvärk efter helgen?

Kram

8 Anna:

Så härligt..bild nr sex känns riktigt bra Lissen..och nyttigt också ser jag.

9 elena cn:

Tänk vilka fynd mankan göra både på loppis och i fotoarkivet:) Den där väggspegeln skulle jag behöva till alla mina halsband.

Vad betyder det där med 14 dagars sallad?? Att den är god och ätbar i två veckor???

Kommentera här: