Fototriss - En stad eller en ort, gissa vilken.





Det är inte alltid dom stora byggnadena, statyerna och dom välplanerade kvarteren.
 som ger en ort dess karaktär.



Utan det kan vara vidderna, den stora tystnaden och det ofattbara ljuset!
Att komma från storstadpulsen och bara landa i lugnet.
 Det gör gott för människan!



Men man behöver inte vara utan äventyr.
Det är bara att dra ut på fjället!

Antingen kastar man sig utför backen och försöker hålla ordning på armar och ben!
Eller drar ut på färd rakt ut i det oändligt vackra fjäll landskapet!.
Stannar och ser så långt ögat kan nå
Rakt ut i oändligheten.

Så stor är vidderna här!

Ja på den här lilla orten med kanske 100 bofasta, men desto fler turister för varje år.
Om du blir nyfiken, så var det här I Slow Village jag var i helgen.

,På Fototrissbanners hittar du många tolkningar på veckans tema

(Nu ska jag besvara alla goa kommentarer jag fått under helgen så fort jag kan)

Kommentarer:

1 Anna blir lycklig:

Aha..så pass härligt..kan tro att du är friskheten själv..uppfylld av vita vidder och ljus..underbart gott...det ser jag ju här..och på länken.. Men du vet jag blir ju alltid så glad när du är hemma oxå..ha ha..för då kan man ju snacka lite med dig liksom..kram på dig

2 jeanette:

Så härligt det ser ut..

3 InneoUte-Malin:

Fina bilder! Verkar som om helgen varit bra! Ser så härligt ut med skidor på fötterna (kan man säga så?). :-)

4 Proforma:

Det hade jag aldrig kunnat gissa utifrån bilderna :)

Tror jag skulle uppskattad tystnaden, bara sitta där och titta ut över vidderna, så underbart!

Kastat mig utför backarna... nej, tack!

Har du haft det skönt? Träningsvärk? :)

Kram

5 Kerstin:

Underbara bilder och jättefin tolkning i texten. :)

Vi bodde i Mölndal (på Stensjöhill Herrgård)i somras när vi såg Bruce Springsteen i Stockholm.

Ha det gott.

6 Milla:

Här var det gott om snö! Men jag vet inte var det är! Underbara bilder är det!

7 elena cn:

Vilket perfekt namn..Slow village! Man lever ett ojäktat "slow life"... men du, det måste ju gå väääldigt "fast" ner.

Du är en livsnjutare du!

8 Anna:

Så underbara bilder som andas 'slow village' :)

Jag kan riktigt känna den friska luften och jag andas och fylls med ny energi! Tack vännen!



Godnatt kram från mig :)

9 Pia med sin Lotta i släptåg:-):

fantastiska vidder och bilder du visar.. men jag fryser lite om dina händer;-)

Gott kan jag förstå.. sa jag det att mannen fick erbjudande om jobb i Sundsvall.. ??

han är inte så vidare intresserad.. jag pockar på:-)

Kram på dig

10 Avsändare Margareta G:

Du har verkligen satt huvudet på spiken med dina fina tankar om städer/orter. Som fantast av det du just beskrivit njuter jag när jag ser dina foton.



/Avsändare Margareta G

11 mimmi:

Jag tycker de bilder är så fina och fridfulla:)

även om man nu gärna vill ha mer vårbilder kan det vara väldigt mysigt att se på dessa fina bilder

kram

12 Photos by Storm:

Vet inte vilka fjäll du varit i men det ser verkligen härligt ut. Och vackert förstås. Ha det bra/Lis

13 soffie:

men så vackert men jag har ingen aning om vart det är,

:O)

14 Ninna:

Fin beskrivning till dina fina bilder.

15 Jah Hollis:

Det ser för mig mer ut som ödemark än någon ort, men det har säkert sina fördelar det med. Men varför måste allt, även i den svenska fjällvärlden, förses med ett fånigt engelskt namn?

Kommentera här: