Tisdagstema inifrån och ut


Kom och sätt dej här bredvid mej och se ut på fjällbjörken.
Krokig men stadig står den där utanför fönstret.
I snön som bäddar in allt så mjuk!

Här sitter vi nu och njuter i värmen
Och låter våra blickar vandra runt i rummet,
medan vi väntar på middagen.



Vi sitter länge härinne för det är gott att vara här.
Men när mörkret faller, så går vi ut och ser mot stugan.

Hur ljuset sträcker på sig,
långt och så gyllene.




När jag stog utomhus och tittade mot  Kesobon, en liten trästuga  med restaurang  i Ljungdalen (I Härjedalen). Som ligger alldeles inbäddad av snön. Den ligger långt från alla vägar och vi tog oss dit med skoter. Där  avnjöts en delikat middag på lördagkvällen med goda vänner. Tycker att det ljuset speglar den värme jag kände  just då! Att i den svarta natten också  se det mjuka ljuset speglas sig mot marken kändes magiskt. I städer blir det aldrig så mörkt som här ute i fjällvärlden. Men mörkret känns vänligt omslutande.Mmmm den här kvällen ska jag bevara i minnet.

Bilden med fönstrens ljus som flyter ut som guld över snön!
Lite overkligt......... men samtidigt så sagolikt
Togs lördagskväll  vid stugknuten ca 21.00, utan blixt.

tre i veckan finner du många fina bidrag!

,

Kommentarer:

1 Carina:

Det ser varmt ut trots den stora mängden snö.

Gillar din nattbild!

2 anneli:

En riktig guldkväll!! Mycket speciellt foto! Du är bra på att fånga både ord och bild Lissen - good work girl!

3 Carina - inspirera:

Vilken underbar tolkning! Tjusiga bilder!

Ha en underbar tisdag...

Kramen.

4 Randi:

Så vackert och poetiskt!

Skön tolkning

5 Anna:

Vilka härliga bilder! Och vilket urtjusigt fönster!



// Kram

6 marie roxbro:

Härlig bild på björken men vad snö /marie

7 anki:

härliga bilder,, :-) verkligen ser det varmt och inbjudande ut den sista bilden..



ha en skön dag

8 kadermo:

Underbara bilder och texter. Om jag bara hade tid skulle jag stanna och njuta, nu bevarar jag synminnet och hastar vidare.

9 Kerstin:

Vilka underbara bilder och som vanligt är det fantastiska texter till. :)

Sista bilden är makalöst fin. Det ser ut som honung som rinner över snön.

Ha en jättefin dag Lissen.

10 veronica-ifokus:

Underbara!! Och som vanligt Texten, me like!!!

=)

11 Jill:

Härlig tolkning - foton och text! Och bilderna är ju så läckra, speciellt den sista.



Ha det fint!

12 Anna:

Underbara bilder Lissen! :) Och texten...

Snön känns verkligen inte kall när du skriver till, den känns nästan som bomull!

Och den sista bilden är verkligen läcker...



Det ser ut som du har haft en fin fjällvistelse!

Ha en fin dag vännen!

Kram Anna

13 Solvarma Irene:

Hej Lissen!



Jaa du, fulländade bilder och mysig text.



Jag förstår att du har haft det alldeles fantastiskt underbart i helgen.



Solvarma Kramar, från Irene

14 jeanette:

Så vackra bilder.

15 Anna:

I snön som bäddar in allt så mjuk! Mmm det ska vara Lissen som skriver sådant som jag bara blir så varm av..du vet..mmmm Lissen det är härligt det känns verkligen som om jag sitter där med dig..kan bero på att du är min sister..my dear sister..ha ha..så är det..and http://www.myspace.com/josefinglenmark :D himmel Lissen..I like it..så är det bara..

16 @nemonen:

Mycket stilfullt bidrag.

17 mimmi:

Underbara bilder och texten likaså:)

man är i ett sagoland när man tittar och läser här:)

kram

18 Denise:

Hej kika gärna in på min blogg och om du gillar den kan du väl vara snäll och rösta på mig här http://fia.blogg.se/2009/march/rosta.html#comment

Jag skulle bli så glad, och jag är nummer 13 på listan bland veckans bloggar.

Ha en bra dag och tack i förhand<3

19 Anonym:

Härliga bilder från Ljungdalen....tänk att få sitta i en fjällstuga på kvällen och veta att i morgon har man en hel dag framför sig igen med äventyr.

20 Carina:

Va fint, men vad mycket snö ni har!

21 Ninna:

Var det högt med snö över fönsterkanten eller är det bara snö som blåst mot fönstret? Som vanligt så beskriver du fint det du upplever.

22 anne:

Har ni fortsatt sådana mängder snö?? Inte minsta tillstymmelse till vår?? Jag var glad att temperaturen börjat stiga litet grann här, jag vill ha vår nu!

23 mamac:

Vilka underbara bilder! Och en del från det län där jag bodde i 27 år - Jämtland Härjedalen. Det värmer gott att se Ljungdalen i så vackert format.

Själv beger jag mig till nordvästra Jämtland över påsken. Förhoppningsvis lika mycket snö där som på dina bilder, lapa vårsol det är underbart, det.

Kommer att besöka dig fler ggr - var så säker.

24 Ellas Inspiration:

Vilken vacker bild! Fint tolkat!



Kram Karin

25 Lena:

Vad fint det blev !

Så vackert skrivet om Kesudalen, uttalas tjesudalen ;)

Kom snart tillbaka till ett färgsprakande paradis :)

26 Anna:

Härlig tolkning =)

27 Anna:

Lissen idag är det kolossalt härligt här..du vet det är så vårkänslorna hoppar i kroppen..vilken tur att jag snart ska gå o jazza så jag kan få ut allt ystert som liksom hopar sig inom mig..ha ha..har fått så mycket solenergi idag så jag kan inte va still..

28 elena cn:

Ojojoj, det formligen sprakar eld ut ur fönstret:)



Jag har inte riktigt hunnit med bloggen den här veckan. Det är andra uppdrag, ungar och jobb som ska hinnas med. Bloggandet har med tiden tagit mer och mer av min tid i anspråk och jag har haft såååå svårt att kunna begränsa mig...jag får verkligen träna på att INTE blogga...

29 Ulrica:

Vilka fina bilder... Och jag håller med den nedre bilden är magisk.

Kommentera här: