Thailands resan, fortsatter


Gungar i paradiset

Hej alla vänner
Inte visste jag att snorkling skulle vara så spännande.
Kanske det blir enkelt när man blir skjutsad i en speedbåt
som vet ställen där fiskar finns som jag bara sett i tv.
Låg där och plaskade i flytväst och förundrades över dom fiskar
jag såg, gulrandig med turkosblå smala ränder, svart med orange rand
med två organge svarta småfenor osv. Det är en spännade värld där
under ytan. På ön där vi bodde en natt, åt vi vår godaste mat hitills.
Vi var dom enda på båturen som sov över, det var lite coolt.
Förutom på natten när jag behövde "gå på toaletten",
smög ut i den becksvata natten. Då kände jag mej lite liten.
Om detta äventyr berättar jag mer om sedan med bilder också.





Tillbaks till Khao Lak, var det underbart att sova på mjuka madrasser.
Det är sådant man uppskattar lite extra när man legat på hårt underlag.
Äventyret fortsatte dagen efter med en taxitur till White Sand,
slappardag med Fruit Shake. Mina flickor som varit i Thailand före mej
sa att det måste jag bara prova. Nu har jag läskat mej med både ananas
och vattenmelon shake och det var precis sådär gott som jag hoppats på.
I måndags drog vi iväg till bergen på en tur till Kaho Sak Nationalpark,
med en övernatting i bunglow. Det var så annorlunda och häftigt. Kameran har gått varm.
Det har jag också, promenaden i regnskogen fick mej att skifta lätt i rött, *ler*.
Sponant bestämmde vi att boka en extranatt i bungalowen, det här var en bit av Thailand vi ville se mer.
Måste bara berätta att apor har satt sig på vårat verandaräcke idag!
Häftigt och oväntat.
Var vi ska dra vidare imorgon kväll är inte bestämt. Men det lutar mot mer "turist" område.
Det kan bli några nätter i Kamala.
Måste bara säga att jag har det underbart.
Men lever just nu i lite enkla forhallanden, har pa landsbygden.
Solen värmer gott och jag är glad att höra att den har visat sig hos er också.

Ps sitter pa intenetcafe nu, tack for era goa kommentarer. Far titta in till er nar jag far mojlighet Ds

 

Kommentarer:

1 InneoUte-Malin:

Ser och låter helt fantastiskt ut! Ser fram emot fler ljuvliga bilder när du kommer hem. :-)

2 anki:

härliga bilder .. blir lite avis nu :-) här regnar det och grått och mörkt..



får nog ta och dra till Thailand vi med nå tag kanske :-) ser verkligen ut som paradiset..



ha en skön fortsättning på er spännande resa

3 Anna tassar in:

Men så underbart Lissen..det är ju såååå roligt att du hittar en dator även där borta på andra sidan jorden..mmm jo men du under ytan finns en hel värld av skönhet..det är ju makalöst härligt ..



Ha det så bra och njut lite för mig med..jag blir så lycklig av att du tar en massa bilder..så spännande det ska bli..



kram kram från Anna

4 Lena:

Längtar efter kortet där mitt i natten, då du...



Här bara regnar och regnar det, tror aldrig jag har varit med om ett så mörkt november tidigare !

Får se om det blir någon snö i Ljungdalen till jul ??

Fortsätt njuta, slappa och dricka den där goda drinken !Måste få receptet, ha ha ha

5 Lilla O´s mamma:

Åh vilka härliga bilder! Man blir lite avis. Här bara regnar det... Ni verkar ha det fantastiskt, men något annat hade vi inte väntat. Eller hur?! :) Kanske det blev några läckra foton under ytan?



Kamala beach tycker jag absolut att ni ska besöka. Kan tänka mig att det har hänt en hel del sedan jag var där för drygt 7 år sedan... Bla tsunamin. Men är ni däromkring så är det nära till FantaSea.



LENA: Att fixa en shake är enkelt. Färsk frukt, is och sockerlag (ev alkohol) mixas i en blender. Jag älskar watermelonshake. Svalkande & gott!

6 Beate:

Å vad härligt det känns här i regniga Täby att

1. veta att du njuter

2. få en härlig reseberättelse på köpet.

3. titta på drinkar som får det att vattna i munnen.



Tack Lissen, precis vad jag behövde :-))))

7 mimmi:

Det låter helt sanslöst underbart :) men jag skulle nog också tycka att det var otäckt att gå ut i kosvat utan någon lampa alls :)

kram

8 Carina:

Sitter här och suger i mig av din resa som en svamp...här hemma finns inget att längta till nu för dig.

Vilket äventyr....annat än min slapp resa till Turkiet det ;))

9 Proforma - Irene:

Låter helt underbart! Så mycket du får uppleva och den sköna solen och värmen på det! Paradiset...

Fortsatt härlig resa, Lissen!

Kram

10 Kerstin:

Lissen, det här var precis vad jag behövde. Här har det regnat i evigheter känns det som så att få höra hur härligt du har det gör tillvaron mycket ljusare.

Jag är så glad att du får se och uppleva så mycket.

Ha en fortsatt fin resa och sköt om dig.

11 Ninni:

Nämen åhh Lissen längtar redan tillbaka..melonshake drack jag såå sagolikt läskande och gott!

Tack för vykortet..vilken kul grej..men jobbat har jag inte börjar med än..på tisdag drar det igång.



Du har mer turkos vatten än vad vi hade..men vad gör väl det varmt och skönt var det och sanden var så len så len!



Fortsätt njuta..kramen



12 elena cn:

Vad härligt att du är äventyrlig! Sov ni på bara marken där på ön? De där drickorna får du lära dig receptet på och lägga på nätet...de ser ju superduper goa ut!!

Jag själv har vaccinerat mig igår men mår prima:) Bara liiite öm i armen. Skolsköterskan var så duktig när hon tog sprutan och jag förstod inte ens att det var klart.



Ha det sååååå bra!!

13 lillaMy/Marie:

Åhh vad härligt det ser ut ! Hoppas du har det bra och verkligen njuter... för här hemma är det mörkt och rått !

Kramen ♥♥

14 Marie F:

Hej! Gud de här bilderna var jätte fina. Spegalr känslan jättebra.



Hoppas du får en mysig adventshelg. Kram!

15 Mia:

Underbara bilder och det verkar som om du har det lika underbart! Härligt!

16 Malin:

Bra skrivet tycker ja faktiskt

Kommentera här: