Stillhet.....



Bland kobbar och skär,var jag på den lilla ön, Sörön i somras. Man tar sig bara dit med båt. En magisk helg med strålande väder, efter att det veckan före hade varit kallt och med "snålblåst". Jag fick vara med om en 50 års fest jag inte glömmer på länge. En dag med tipsslingor på den lilla fina ön, buffe med havets läckerheter vid den lilla sjöboden. Sång och musik blev det till långt in på småtimmarna

Lite tyst gick jag ner till stranden och satt mej på en klippa,lämnade festen för en stund.
Bara var i stunden, lät min blick sakta glida över hav och land.
Månglitter och magi.....

Stilla, stilla njöt jag av lugnet
I bakgrunden hörde jag musik och glada röster på avstånd och jag log för mej själv.

Mmm, det finns stilla stunder man minns länge.............................

 är temat stillhet och tystnad.
Det är också en tävling där tvspelsweb.se. skänker en vinst



Kommentarer:

1 Eva-Lena:

Vackert, stilla och underbart, vi är på samma våglängd... Kram E-L

2 Camilla:

...underbar stillhet!

3 cat:

Vilket underbart ställe och så fint du fångat stämningen av stillhet i ditt foto:)

4 Cecilia Artista:

Fantastisk vacker bild. Jag förstår att du njöt av stillheten och lugnet där nere vid sjön!

5 anki:

vilken underbar bild, verkligen stilla och lugnt, en perfekt plats att varva ner och bara vara i nuet..... underbart :-)



ha en skön dag

6 Kerstin:

Såååå vackert, Lissen. Där skulle jag vilja sitta också. Tänk vilken fantastisk tavla vi har framför oss bara vi tar oss tid att titta.

Ha en fin dag.

7 InneoUte-Malin:

Du överträffar dig själv... fullständigt magisk miljö. Skulle gärna sitta där på en sten och filosofera.

8 LottaM:

Vackert foto härliga fäger.

Ha de gott!

9 Solvarma Irene:

Hej Lissen!



Lika poetiskt som din bild formar du dina ord.



Solvarma kramar från Irene

10 karola:

så vackert...jag älskar vatten och hav...där trivs jag bäst!

ja göteborg är ju en fin stad, det är väl trevligt att du har din dotter där så du kan åka och besöka denna delen av sverige!??

Förstod att det var någon speciell på kortet :) och det var väldigt vackra färger i bilden helt klart.

ha en fin dag

kramar Karola

11 sarah:

FInt fångat =)

12 Artlover:

Det här kan bli en vinnare:-) Jättebra av allting:-)

Hade fint

13 Birgitta:

Vackra färger på din fina bild här!

Vilken fin liten berättelse om din bild också :)

14 Anna ..tassar in:

Fullständigt underbart..magiskt och mmmmm så fint.



Det där besöket var visst så makalöst härligt det..

15 mimmi:

Så himla underbart vackert och med din text till kom man in i en drömvärld:)

Tänk att få komma till ett sånt ställe och se allt detta fina :)

kram

16 elena cn:

Ja, vilken magisk kväll du fick där Lissen! Så vackert med den glittrande månen och färgskiftningarna på vattnet.

Jag har det allt annat än stilla just nu. Jag renoverar hallen! Den är helt tom men vardagsrummet däremot är full av alla kläder och bråte. Jag är nästan klar med all målning. Sedan blir det att införskaffa nya hyllor, garderober, lister, spegel...det är tur att jag har några dagar extra på lovet att ta till:)



Ha det gott!!

17 elena cn:

Ja, vilken magisk kväll du fick där Lissen! Så vackert med den glittrande månen och färgskiftningarna på vattnet.

Jag har det allt annat än stilla just nu. Jag renoverar hallen! Den är helt tom men vardagsrummet däremot är full av alla kläder och bråte. Jag är nästan klar med all målning. Sedan blir det att införskaffa nya hyllor, garderober, lister, spegel...det är tur att jag har några dagar extra på lovet att ta till:)



Ha det gott!!

18 Margareta:

Vem skulle inte njuta där du satt. Att se konturerna av vassen och vattnet där månen speglar sig är vackert. Färgerna likaså jag tycker om ditt foto, där man ser stenarna i förgrunden. /Margareta

19 Johanna - Fotoblogg!:

Underbart härlig bild & skön berättelse kring den. Jag har också såna stunder ibland... ofta med kameran i hand. :)

20 veronica-ifokus:

Å,så underbart. Att uppleva en sådan trevlig helg och att gu undan en stund och njuta av allt det vackra å höra skratten på håll =)

21 Ninni/fotografia:

Åh jag kan nästan känna stillheten där. Den lite råkalla luften som doftar så gott. Tack för en underbar bild och sköna ord som får mig att drömma mig bort.

Hoppas du får en skön helg!

Kram Ninni

22 Proforma - Irene:

Så stilla! Där hade jag gärna suttit och drömt mig bort en stund!

Kram

23 Beate:

Vackert, så vackert!!! Härlig text igen. Den påminde mig (nu får du skratta :-))) om reklamen för "Norrlands Guld". Du ser vilken skribent du är :-))

24 Nina Xi Fotoblogg:

Åh, åh, åh vad vackert. En perfekt bild på temat!

Svar: Tack, blev jätteglad att jag vann...

25 Beate:

Svar: Jo vi gör nog det... tänkar lika alltså ibland. Å nej, jag är inte ute på "äventyr... eller ja, det beror ju på hur man ser det ;-). Kommer i ett inlägg imorgon iaf.

Kram :-)

26 Lasseivomma:

Verkligen fint och stämningsfullt. Texten förstärker så att man känner sig vara där.

27 @nemonen:

Åh vilken vacker vy som andas stillhet.

Kommentera här: