Rosa




Vandrade omkring sakta
och njöt långsamt

Förstå att jag blev lite yr
av vårkänsla!

Vad är det man säger........
Att liksom gå på rosa moln..


Här sitter jag i nattimmen och tittar på mina bilder från Botaniska trädgården i Göteborg. Fast jag borde sova, eller ägna mej åt packning, istället. För nästa vecka ska jag flytta till en ny lägenhet. 

Men efter jobbet har jag varit till mina föräldrar, där jag har en hel del kartonger magasinerade med bohag. Bar ut kartonger till altanen och satt där på en stol och rensade (ännu en gång). Samtidigt kunde jag njuta av solen, medan jag funderade : Spara eller Erikshjälpen. Dessutom blev det paus med kaffe och min mammas goda bullar också.

Ikväll har jag lagt ut en annons i lokaltidningen via nätet, om att sälja en soffa och ett litet bord.

Hur det ser ut här hemma ska jag inte berätta, tittar hellre på den fina blomman :-)!

Titta in hos MACRO LOVERS, får du se många fina bidrag!

Kommentarer:

1 Maria G:

Härlig bild på den rosa blomsterkvisten!

Ha en bra dag!

2 Gunsside, Norway:

For en herlig rosa blomsterkvist, flott macrofoto ;)

3 Kerstin:

Jag förstår att du hellre tittar på bilderna än packar, för det är oerhört tråkigt. Och den där rensningen du pratar om känner jag alltför väl igen. Men det är skönt när det är gjort. Vad kul att flytten är på G snart. Visst får vi se lite av resultatet när du är inflyttad? ;)

Men nu kom jag visst helt bort från ämnet. Din bild från Göteborg är vacker, våren har hunnit betydligt längre än här.

Sov så gott.

Kram

4 Mia:

Visst blir man lyrisk av din bild. Jag ska till Botaniska trädgården för första gången i juni. Ser fram emot det!



Apropå flyttning, inget jag avundas dig... alltså arbetet med det. Men... jag hoppas du kommer att trivas lika bra i din nya lägenhet som jag gör i min. Jag brukar säga att här får de bära ut mig en gång i tiden, flyttar inte frivilligt. Det kan förstås hända andra saker som gör att jag inte kan bo kvar.... den som lever får se.

5 Birgitta:

Förstår att du hellre tittar på blomman :)

Vacker bild minsann!

6 Malin:

Älskar fotot!!!!!!



Kram o lycka till med flyttstöket.

7 Tammie:

so very lovely~

8 Maria:

Ljuvliga färger i bilden och vacker bild. Njuter:):)

Ha en fin dag!

9 Dave Q, UK:

Just perfect!

10 anki:

Härlig bild på en vacker blomma, snyggt fotat också..



lycka till med flytten :)



ha det skönt

11 mimmi:

Underbart .. vi tar en promenad ihop och ser på allt det vackra runt oss.. sätter oss på en bänk och bara njuter :)

kram

12 Rantamor-På Näthinnan:

Ska du flytta, vilket bök det är. Vi flyttade från Timrå för fyra år sen och vi var helt slut efteråt. Men det är bra för man får verkligen rensat ut det man inte behöver....och DET är mycket märkte vi.

Och vet du allt jag gjorde mig av med har jag bara saknat en sak...vi sålde ju rätt mycket till fyndlagret och i misstag bålskålen min me....nu står alla bålmuggar här ensamma skratt

Men det är ju inte ofta man behöver en bålskål...ha inte saknat den ännu....



Snyggt macro skulle jag ju skriva. Och lycka till med flytten och ha en bra helg.

13 Helena Kulle:

Åh, vad vacker, jättefint foto.

Oj em vecka från flytt, då kan jag tänka mej hur det ser ut hemma hos dej ;-) Ska bli spännande att se bilder från ditt nya place..om man får?!

KRAM

14 Eva-Lenas Photo:

Det är lätt att fastna bland bilder, tiden bara rinner iväg :) Oj, bara en vecka kvar till flytt, mycket nu förstår jag... Njuter en stund till av din kvist i rosa!



Sköt om dig!



KRAM

E-L

15 foto CHIP:

Jag tycker din bild visar livets olika skeden på ett väldigt fint sätt :) Jag gillar när bilder "talar" - det gör din :)

16 Tinas Photoblog, Sweden:

Jättevacker rosa kvist!!!

17 Karin A:

Åh så ljuvligt! Härlig rosa färg. :) Kul att se dina bilder från Göteborg och Botaniska trädgården. Jag bor nästan granne på den, så jag brukar vara där ofta men i vår har jag varit där alldeles för sällan. Får försöka ta mig dit i helgen.



Trevlig valborg!

18 LEna Norgren:

Vi flytt int´var ju ett norrlandsuttryck som ploppar upp i mina tankar när jag läser om din flytt och njuter av kvisten....

19 Daniela:

Som en rosa dröm, blir så harmonisk i sinnet när jag ser din bild, jätte vackert.

20 Beate:

Du har nog rätt, jag njuter hellre av din fina bild. Men tänk så här: du flyttar ju från en liten till en stor lägenhet. Det är värre tvärtom.



PS. Ska bli spännande att se din nya lya på bloggen. DS

21 @nemonen:

Ljuvligt rosa. Snart kommer alla rosa fruktblommor.

22 InneoUte-Malin:

Väldigt vackra blommor. Det är verkligen förtrollande med vårens alla blommor. Vi har körsbärsträd utanför fönstret som blommar rosa.



Så mysigt med planer för lägenheten. Packa hinner man alltid. :-)

23 Bajsugglan:

fin bild! ajpp Botaniska är göt!

24 Dave Q, UK:

this is a great shot, love it

Kommentera här: