Glaskupan i mitt fönster




Det blir ett speciellt ljus i glaskupan som står i fönstret .
Silverkulan passar för årstiden och ger vackra ljusreflexer i rummet.

Köpte glaskupan och foten på butik Annelie som finns i Sundsvall, för ganska länge sedan.
Ett sådant där spontanköp, som jag aldrig ångrat.
(Tittar man noga så ser man att den är lite sne och vind, bara charmigt tycker jag)

Obeservera blomman till vänster, börjar sloka trots regelbunden vattning och gödningsmedel.
Trots att jag inte ger blomman för lite/mycket vatten. (Vill jag tro i allafall)
Men jag har två blommor som växer och frodas i lägenheten, inte ett visset blad.
Vågar nästan inte skriva det, för då börjar väl dom också att tappa blad.

Macrobilder hittar du här

Kommentarer:

1 SoF:

Vilken härligt stämning i bilden Lissen! Vackert...



Passar på att önska dig ett riktigt fint 2011!

2 Pia:

Vilken mysig glaskupa du har i fönstret! Har ju märkt att du är otroligt pysslig! :)

Jag får nästan inte plats med pynt i mina fönster,

för jag har så måånga blommor/växter! s

Önskar dig ett gott slut och ett

Gott Nytt År!

Kram Pia

3 Elisabeth:

Nog är det ett härligt ljus alltid. Ha dé!

4 Pialotta:

Underbar glaskupa du har i dina ägor.. gillar det sneda i vinka.. så himla charmigt:)

Ha de bäst.. nu börjas det räknas ner.. snart många helt nya oskrivna blad. Kram

5 Beate:

Jag gillar glaskupan - den har karaktär, den lever.

Den vissnande blomman ser jag inte, det brukar jag inte heller göra här hemma...

6 Lena L:

Vilken fin glaskupa!

Ha ett gott slut och ett gott nytt år Lissen!

7 pinglan:

Gott nytt år!

8 ormbunke:

Kul när man kan använda gamla saker att pynta med.

Önskar dig Ett Gott Nytt År. Anita

9 mimmi:

Själva glaskupan i sig själv är ju jätte snygg elegant tycker jag och ha den i ett fönster som du har här och låta ljuset stråla igenom den .. det är ett stort extra plus :)

kram:)

10 Lena Rollmar:

Mycket vackert! Jag vill tillönska dig ett riktigt Gott Nytt År!

11 Fröken Fräken:

Skiftningar och det ickeperfekta är ju det som gör hela grejen! Hm, många växter kan vara svåra, hur man än gör deppar de ihop...!

12 Anna ..kikar in:

Jag är lite besatt av glaskupor...vågar inte räkna hur många jag har :) din är en höjdare..underbart vacker..

13 Beate:

Svar: Önskar dig detsamma! Varm nyårskram från Täby:-)

14 Emelie:

Dom passar inte till resten av outfiten :/ Detsamma :)

15 LIZA:

Fin blogg, Gott nytt år! (:

16 Mia:

Vackert!

Kommentera här: