"Semester blopper"!





En liten drink i solnedgången, en fräsch Mojito där på stranden.
Det togs på den senaste semester trippen, var för första gången till Thailand.
Mmmm jag drömmer mej tillbaks, till sol, värme och lite äventyr.

Men ooops vad överraskad jag blev när jag gick igenom semesterbilderna.
En liten tankfull lady, sitter som en miniatyr bredvid den goda drinken!

Hon blev en liten bonus på bilden och gjorde den så mycket roligare!
Ibland blir det "rätt" när man fotar,fast man egentligen hade tänkt sig något annat.

På INSPIRATION OCH KREATIVITET, är temat "bloppers"

(Jag fick  lära mej att det är bilder som inte är som man har tänkt sig, hade jag ingen aning om förut!)

Kommentarer:

1 Beate:

Ha, ha... snyggt jobbat!!! En riktigt blopper eller var det blooper eller vad det nu var. Hade aldrig hört uttrycket för. Har du? Å då har jag ju faktiskt gjort massvis av dom. Men jag gillar ordet så jag stasar på fler ;-)

2 Tony:

Även om det är en i ditt tycke lite misslyckad bild, så tycker jag den var riktigt bra.

3 Eva-Lena:

Jag gillar den här bilden trots bloopern :), den andas semester och njutning!



Kram E-L

4 christina:

Ja,men det blev ju kanonbra!! Snygga färger i bilden!

5 Misswhatsit:

En lyckad blooper, tycker jag. Vackra färger dessutom.

Oh, vad jag börjar längta till Thailand, värmen och den härlig badtemperaturen. Börjar vara lite trött på kyla och snö.:)



Ha en bra lördagkväll !

6 Maria Berg:

Häftigt du har så rätt så man blir så glatt överraskad ibland av sina bilder man tror sig se allt genom linsen men så kommer man hem och så finns det/den där. Kommer ihåg en vit blomma och när jag tittade efter satt där en vit spindel.

Tycker din bild blev kul och bra.

Kanske klonat bort parasoldelar till vänster.

/MB

7 petra1000:

Tack för din kommentar! Jag var här och kikade in på din bild tidigare också och jag tycker att den är riktigt bra. Så vackert ljus och damen vid drinken är pricken över i:et!

8 Kerstin:

Jag tycker att det blev en bra bild. Inget att skämmas över alls. ;)

Den andas verkligen sommar och semester.

Ha en fin söndag.

9 Proforma:

Förstår hur du tänkt när du tog bilden och det var inte med damen i bild, inte! Men jag tycker inte det gör något, den blev så fin ändå! Drinken ser riktigt läskande ut!

Bloopers kände jag till sedan innan, har väl hört på TV tror jag!

Kram Irene

10 Helena Kulle:

Haha, ja den blev ju lyckad. Ser ut som om hon sitter och tänker och kliar sig på hakan och undrar hur sjutton hon ska kunna dricka hela den :)

Ser härligt ut...

Ha en fin söndag.

/Helena

11 Maria:

Ett riktigt lyckat misslyckat kort. Lite skojsigt ser det ut att drinken är större än hon som sitter i bakgrunden.

12 CamillasFoto.se:

Kul att du är med i Fototuvecklign också (uppskattar då en länk till den också).



Även om nu bilden faktiskt blev lyckad med tanten i hörnet, så kan det vara bra på att öva att titta sig omkring och se vad som finns i bakgrunden av motivet, så bilden kan bli det du ville. Tycker du fått ett bra motljus med härligt svarta parasoller.

13 soffie:

mmmmm ser så härligt ut!!!

14 Lajsan:

ha ha ha...så roligt, med lilla tanten som satt där så fundersamt, men du hade bara ögon för kompositionen runt drinken, solen som ska pricka kanten och så parasollen som ger ytterligare en känsla för bilden - underbar tycker jag! Och du....vilka kontraster vi har på temperatur - typ dryga 60 grader!!!

15 anki:

vilken underbar bild :-) och det blev ju mycket spännande och stämningsfullt med ladyn där :-) ja ibland blir man förvånad när man kollar bilderna i datorn.. :-)



ha en skön söndag,, -20 här förresten

16 Carina:

Vilken superbild.....solnedgången genom glaset ger en så häftig effekt.

17 Mia:

Hörru du Lissen... kan man anmäla sig till en fotokurs hos dig och en bildredigeringskurs. Dina foton är URLÄCKRA!

18 Mona:

Ett superläckert foto!

19 Camilla-Bilder Av Livets Lust:

mmm... härligt foto, trots att damen kom med! S



Hade en grymt skön semester +22 på dagarna, mycket bättre än så kan man ju inte ha det när man har läst hur kallt ni har haft här hemma....

20 Ullie /Ulrica:

Hahaha... det blev ju en fullträff :)

21 Nina Xi Fotoblogg:

Grattis! Du är med i omröstningen på bilduppdraget! http://bilduppdraget.wordpress.com/2010/01/10/arets-forsta-omrostning/

22 Designtjejen:

Underbar bild!

23 A F F L U E N Z A:

Åh vilken härlig bild! Jag gillar verkligen siluetterna. :)

24 veronica-ifokus:

Nä, den där bilden är ju klockrent snygg och så nedrans gott å =)

Kommentera här: