Soffbord i vitt ..........




Här hemma hos mej fortsätter mitt målarprojekt. Det är så roligt att ha ett projekt som får växa fram i den takt jag hinner med. Det är ju trots allt sommar och semestertider. Men att smida planer och drömma och försöka se resultatet framför sig, ja det gillar jag.
Här ser ni bordet som jag haft länge, men nu har det genomgått en förvandling med några lager färg. Ni får bara se lite grann av vardagsrummet, för på väggen bakom har det bara kommit upp en hylla, än så länge med lite olika "prydnadssaker". En favorittavla vet jag ska upp på väggen och kanske några egna bilder, men måste fundera lite till var jag ska sätta dom .

Igår kom min egen variant på en "Ernst Kirchsteiger" hylla upp i köket. Jag blev nöjd!
Tills vidare berättar jag bara att det är gjort av en "planka"

Nu ska jag fortsätta att måla en stund, ett annat bord ska få lite färg. Vädret är passande med lite gråa moln. En dags som passar ypperligt för pyssel och fixande här hemma.

Njut av helgen, allesammans!

Kommentarer:

1 Helena Kulle:

Wow så snyggt! Det blev jättefint.

Själv har jag guldsprayat gamla 60-tals golvlampor, såna tjocks svarvade saker. Ska bara hitta snyggt tyg till skärmarna. Tycker också det är kul att fixa och dona lite, kul att ha nåt man "gjort" själv med.

Ha en fin dag.

/Helena

2 Anna ..tassar in:

Men du så fint det blir..allt blir liksom så galet fräscht när det blir vitt..härligt Lissen..så spännande med Mr E i köket :)

3 Jill:

Vilket härligt bord. Och så fint det blev i vitt - de vackra detaljerna syns mycket bättre nu.



Önskar dig en riktigt fin helg!

4 Marie-Louise Grimlund:

Jag har aldrig vågat mej på att måla över något, har gamla fina stolar i naturvitt, som blivit lite skavt o.dassigt.Bara bytt tyg på sittdynan.Måste jag skrapa bort gamla färgen först.Det blev ett nytt bord Du fixa.Jag skulle vilja att det gick i grågrönt, min stol från mitt ungdomsrum, när jag bodde hemma hos mina föräldrar.Titta i botten, en av mina systrar hade skrivit sitt o.den andra systerns namn undertill 1962,trodde stolen var äldre än så.Det är med sädeskärven i mitten av ryggstödet.Då vet kanske Du, hur gammal den är. Kanske räcker om jag skurar av den med klorin.Jag rökte förr.Kram Mi

5 Proforma - Irene:

Så fint, tänk vad lite färg kan göra! Snygg soffa också! Hyllorna är jag nyfiken på, roligt också med egna bilder på väggen! Blir det foto eller något du målat?

Här regnar det för fullt, perfekt väder för inomhusgöra men jag blir så rastlös och har ingen lust alls att pyssla!

Ha en skön helg!

Kram

6 Ninna:

Finfint:)

7 Kerstin:

Så himla fint det blev. Vad duktig du är. Det krävs en stor portion tålamod, för det är ju inte bara ett varv färg som ska på. Ska bli kul att se vad du gör mer. :)

Ha en riktigt fin helg.

Kram

8 Morten Pedersen:

Hmm jeg vet ikke om jeg er helt enig i malingen...... men det viktigste er at du ble fornøyd!

9 anki:

vackert bord som fick en annan färg, blev snyggt! tror mina föräldrar har något liknande, men det används nog inte och det är runt har jag för mej. :)



ha en skön helg du med

10 Beate:

Gud vad vackert det bordet blev. Helt suveränt. Urkul att se dina framgångar på hantverkarsidan:-)

11 fia:

wow va fint det vart ,är själv på jakt efter ett soffbord så nu vart jag lite inspererad.

kram .

12 Eva-Lenas Photo:

Riktigt Riktigt snyggt blev det!! En fråga var det mycket jobb med slipningen först? Är så himla sugen att när orken kommer tillbaka, köra igång med ett liknande projekt. I dag väntar jag hem ett antikt skrivbord, jag köpte på en aktionsfirma igår :)



Ha en underbar lördag/KRAM

13 Maria:

Så fint det blev. Den vita färgen verkligen lyfte fram dom fina detaljerna. Snyggt!

14 Karin:

Det blev verkligen riktigt, riktigt snyggt. Du är duktigt du!

15 Malin:

Jättejättesnyggt, allt är fint o jättefint ihop. Du har bra smak! :)



16 Lotten:

Verkligen snyggt! Ser så enkelt ut, men när jag gör sånt blir det inte bra;-)

Lilla Galleriet ligger i Wiforsen. Jag fick för mig att du var där på Konstrundan, men det kanske var så att jag blandade ihop det!

17 Sofie:

Min farmor hade ett sånt där bord. Svårt att se det i vitt, men om jag tänker bort det så är det riktigt snyggt! ;)

Kommentera här: