Små under.....




Så liten....... så liten.......
kom riktigt nära
och se........

......... Små underbara, under..........

Jag och min hund tog en tur i skogen idag, på olika stigar. Så grönt och fint det har blivit nu, det är det som är våren framför allt.  Dessutom att upptäcka och försöka se vad som blommar, för dagen. Så säger jag för igår så cyklade jag  förbi trädet med dom rosa blommorna, som jag fotade förra helgen. Jag fick stannade häpet till, inte en blomma i trädet. Den blommningen hade liksom blåst förbi.

Men, hela tiden kommer det nya "gröna" under nu.
Idag, var det den pyttelilla blomman Harsyra.




Idag är det sista gången vårtecken visas runt landet genom Humlebacken.

På MACRO MONDAY
, visas bilder från hela värlsen

Kommentarer:

1 Tigris:

Så nära du kommer! Tjusigt!

:)

2 Kala:

Wonderful light!

3 Jayne:

Very pretty. :)

4 Manang Kim:

I have seen this flowers and they are so tiny. Good thing you captured it in macro and the lighting I like it too. Happy Monday!



<a href="http://mgahulagwayko.blogspot.com/2010/05/my-iris.html">MM~My Iris</a>

5 Lajsan:

Fantastiskt närgånget och vackert foto på Lillan...men jag undrar allt om inte detta är Harsyra?

6 InneoUte-Malin:

Åh harsyra. Hade nästan glömt bort, men kan fortfarande känna smaken när jag tänker på det. Otroligt vackert fotograferat!



Hoppas du har det bra i nya lyan! :-)

7 Anna ..dansar in:

Lissen just invid berget där mitt sommarhus ligger..är sluttningen fylld med harsyra o skogsstjärnor..du får mig att längta med din härliga bild..imorgon tar jag nog en tur dit..

8 anki:

vacker är den harsyran :-)



varit sommar varmt här idag men det har blåst.. svårt att fota macro då..



ha en skön kväll

9 mimmi:

Ja jag såg också att all de blommor var borta från de träden när jag var ute .. men som du skriver .. det kommer fram nya och vackra blommor på andra ställen nu som man kan stanna och titta på och njuta av :)

10 Jill:

Så härlig bild! Man verkligen ser solskenet leka bland allt det gröna. Och så skoj att då se en sådan liten blomma riktigt nära, det är verkligen inte alltid man tar sig tiden till det.



Hoppas du har haft en riktigt fin start på veckan. Ha det fint!

11 Matilda:

Alldeles underbara i deras enkelhet. Du kan verkligen förmedla känslor genom bilder.

12 Matilda:

Ja, jag hittade till min alldeles egna hemsida istället. Tack för dina fina ord vännen.

13 soffie:

wow va söt liten blomma har aldrig sett en Harsyreblomma förut,

otroligt fin bild,

kram

Kommentera här: