Nu är det inte många kvar.................



I ett träd så såg jag lönnbladet som fastnat på sin väg ner mot marken.
Lade sig i genklykan lite gracilt och svävande.
Sådär sällsamt vackert, så jag måste stanna till en stund på min promenad.


En liten sovmorgon på lördagen, är ju aldrig fel. Önskar att jag vore morgonpiggare.
Men lång frukost, där jag hinner vakna till och läsa tidningens alla sidor, är en bra start på dagen.

Långpromenad blir det först och främst.
Sedan hoppas jag få hjälp att hämta loppisfynd.
Jag som inte tänkt köpa något som behövs målas och slipas, på ett tag.
(Bara  måla småsaker, som går fort och lätt)

Fast nu såg jag ett gammeldags sideboard som skulle passa i vardagsrummet, som tvbänk.
Såg på en gång hur det skulle se ut i vitt.
Tog ett snabbt beslut, sedan jag gått runt sideboardet tre varv, innan någon annan skulle få samma ide'.

En trevlig helg, önskar jag dej!

Bilduppdrag - Fokus

Kommentarer:

1 foto CHIP - Birgitta:

Vacker höstbild - gillar hur då fått till färgena :)

Ha en skön helg!

2 cat:

Mycket fin höstbild och jag säger som Birgitta du har verkligen lyckats få till färgerna.

3 x-et:

enligt min kalender så är alla helgons dag den 6:e nov dvs nästa helg.

4 @nemonen:

Som en akvarellmålning så vackert. Jodu loppisar är hur kul som helst och att snygga till dem är inte dumt det heller. För visst blir det fint om man ser till att det blir lite gammaldags patina på möblerna.

5 Pialotta:

Talar som Inger.. som en Akvarellmålning.. fint att klicka till bilderna ibland i lite olika tryck o färger.. vackert jobbat Lissen lilla.. Lissen tooooooooooo meeeeeeeeeeee:) Love:)

6 Pysselfarmor:

Super duper läckert - wow!!

Ett konstverk helt enkelt!

Ha fortsatt skön helg.

7 mimmi:

Nej nu är det glest mellan alla träd snart.. på vissa är det många kvar har jag sett och det förvånar mig :) Det var en jätte fin bild och så fina färger i :)

8 Beate:

Ja du är då verkligen fokuserad - och alltid på rätt saker. Du är ju så oerhört duktig Lissen, inklusive bilden som du har lagt upp:-))

9 elena cn:

Hihi! Ibland går saker och ting inte att styra...tingen bara skriker TA MIG MED DIG och då kan man ju inte göra annat än just det:)

Härligt med långpromenad! Hoppas vädret är bra imorgon så ska jag också ta mig ut.

10 Ninni/fotografia:

Åh vilka färger! passar precis min smak :)

Kommentera här: