Stilleben i vardagsrummet och lokaltidningen.







En del minns nog att jag pratat om mitt fönster. Det som min kloka mamma sparade i boden i sommarstugan. Nu sitter det uppe på min vägg och jag tycker att det är så fint så fint och är så glad. Min pappa kan inte förstå att jag kan sätta upp deras gamla nötta fönster och att jag tycker att det är som en "tavla" på väggen. Fast nu när han varit och tittat, så har han ändrat sig och förstår lite hur min "stil" är. (Eller stilblandningen, kanske man ska säga?)

Registeringsskylten fanns på mammas och pappas ljusblå Volvo Duett och den bilen har jag åkt i.
Nostalgi, som bara den.

I eftermiddagen kommer dom på middag och även min dottern med familj.
Persiljefyllda köttfärsbiffar, potatis och en sås med gräddfil, fetaost och vitlök, tänker jag bjuda på.
Har aldrig gjort den här maträtten, får se vad vi tycker sedan.
Till efterrätt, gör jag den här enkla, men ooooh, så goda efterrätten.





På måndag kommer en av lokaltidningens journalister (Dagbladet) hem till mej, blev så förvånad när dom ringde. Lite spännande är det och jag berättar om det, sedan.

Fototriss, är temat stilleben

Det här får också bli mina söndagsbilder i Fabriken.

Kommentarer:

1 jacglenphoto:

Blir lika fascinerad varje gång över hur vackra dina bilder är - mycket känsla i dom ... vilket jag tycker är kanon förstås ..Ha en underbar vecka.

2 Per-Anders:

Fina bilder. Jag minns när jag var liten och det stod Y som i Västenorrland på bilarna.

3 Jan Lundstedt:

Vackert vitt och skönt grönt. Stilrent och snyggt.

4 ormbunke:

Snyggt och stilrent. Ha en bra söndag. Nu kommer värmen. Anita

5 @Receptomaten:

Vackert! Och vad gott du bjuder på :)

6 annamis:

Mmh, jag gillar din triss. Jättefin.

7 Jenny:

Fina bilder och ännu finare inredning! Gillar verkligen den gröna detaljen som bryter av.

8 Anneli - A'la Foto:

Detta är verkligen din typ av bilder! Riktigt snyggt som vanligt!



Ha en skön söndag!

9 Pialotta:

Så helmysigt du verkar ha det Lissen Toooo:) Stelbent, men vackert:)

Lissen Tooooooooooooooooooooo Meeeeeeeeeeeeeeeeee:)

10 Gunsside:

Lekker triss, og jeg er så enig:

Vinduet er stilig på veggen ;)

11 Tinefis:

Vad fint!

Är detta hemma hos dig? Mycket fint inrett.

kram

12 Fotobloggan:

Vackra saker, vackert fotograferade!

13 Nett:

Så tjusigt :)

Och kul med tidningen ;)

14 cat:

De här fotona skulle platsa i Sköna Hem :)

15 soffie:

men wow va snyggt,Va skoj att tidningen kommer hem till dej.

Må gott

16 Barnens Hjältar:

Som alltid vackra bilder, hela ditt hem verkar fullt av vackra stilleben!!

17 Misswhatsit:

Supersnyggt! Jag kan inte välja favorit så det får bli alla tre.:)

Ha en fin söndag!

18 SoF:

Jag gissar på att du inte (heller) har några problem med att hitta stilleben-motiv hemma hos dig.

Älskar fönstret!



Var och fotade vid ett ödetorp (som jag går till ibland) härom dagen och då hittade jag ett intressant gammalt fönster - ska visa det senare. Gissar på att du kommer att gilla det också. :)



Soliga fågelkvitterhälsningar!

19 Pierre:

Fina stileben och jag gillar miljön. Snyggt!

20 Lena:

Fint och gott hos dig idag !!!

Hälsa alla !

21 Bildgatan:

Vackert och du behöver ju inte ens arrangera ett stilleben, du har det framför ögonen hela tiden. Misstänker att det är ett "hemma hos", det har de åtminstone i våra morgontidningar varje vecka.



Jag gillar ditt fönster och tror nog att din far tycker om det mer än han förstår. =) Kul med registreringsskylten. Jag kommer fortfarande ihåg vårt registreringsnummer när jag var liten trots att jag inte har kvar den, den följde nog med bilden när den såldes. =) Det var så kul att sitta och kolla på alla olika länsbokstäver och räkna. Idag kan du i bästa fall förstå hur ny bilen är, men det går ju också runt numera.

22 Karin A:

Fniss, det är inte lätt det där med stil och stilleben. :) Min pappa förstår sig inte på mig och mina idéer heller. Middagen låter jättegod - jag brukar göra något liknande och det är alltid gott. Spännande med journalistbesöket.



Vad kul att läsa mer om dig nedan. Jag ska försöka hänga på jag med...även om jag är urdålig på sådana utmaningar!



Ha en skön söndag!

Kram Karin

23 Lena Rollmar:

Mycket vackert!

24 Sister Moonshine:

Snygg och stämningsfull tolkning av veckans triss.



/Åsa

25 Ma.links:

Mycket tjusigt! Vilken bra smak du har.

26 Elvira:

Så himla fina bilder, som vanligt.



Roligt att få veta mer om dig i dina svar från utmaningen!



Kram Elvira

27 Bitten:

Vackra bilder!

28 Beate:

Så himla vackra och fina bilder du lägger upp. Fönstret är et guldkorn. Älskar det!!! Ja hela stilleben-serien är fantastisk!!!

Du lyckas säkert lika bra med maten ikväll som du lyckas med att fota.

Så kul med uppmärksamheten från lokaltidningen. Väntar med spänning att få läsa reportaget. Lissen du börjar bli en riktig kändig och det är du väl förunnad:-))) Kram

29 LEna Norgren:

Gillar den gamla bilskylten!!!!Läckert, Ljust ochvackert!

30 Jah Hollis:

Fina stilleben-bilder. Du får väl rapportera hur det gått med lokalpressens besök.

31 skogsfrun på dal:

Stilrent är ordet sa Bull!

32 Anna ..dansar in:

Du...ditt hem är som gjort för detta tema..du har en förmåga att hitta rätt..grattis till det o reportaget..:)

33 Malin:

Åhh vad spännande m besök fr lokaltidningen :)

34 Lotten:

Så vackert! Berätta om när man ska kika i tidningen. Vi har inte Dagbladet hemma, men om jag vet att det kommer kan jag kika på jobbet;-)

35 Beppan:

Så läckra stilleben!! Gillas mycket!

36 The one and only Nettan:

Oj vad vackert. Både bilderna och ditt vardagsrum. Det är så roligt när man kan utnyttja avlagda saker och återanvända. Hoppas ni har haft en bra eftermiddag / Nettan

37 Jill:

Tycker det där fönstret är så fint. Du gör helt rätt som har det på väggen.



Och så måste du berätta sen när vi kan få läsa om dig i tidningen igen. Himla skoj!



Ha det gott!

38 ScandinAsian Taste:

vacker triss!

39 Proforma - Irene:

Det där fönstret gjorde sig jättebra på väggen, Lissen! Men vad roligt det hade varit att se mer av rummet, på samma foto... helheten!

Så spännande med lokaltidningen och nyfiken i en strut så vill jag veta mer om det! :)

Maten lät jättegod, gissar att alla gick mätta från bordet!

Kram

40 Kala:

I absolutely LOVE how you've decorated this room. I just told my husband that we need to buy white lace curtains

41 Maräng Form:

Fint, nästan lite utomhus fast inomhus :-)



Ha en fin Måndag!

/Elina

42 Therese:

Nostalgi på hög nivå där med reg.skylten! Jag har en likadan... fast köpt på Tradera;) Och med bokstaven W först, det står visst för Dalarna berättade mamma för mig som var där mycket när hon var liten.



Superfint med fönstret dessutom, I like it!



Kram Therese

43 Emma:

Grattis på födelsedagen mamma! Kramar

44 Nettan:

Fina bilder du visar i din triss!



Ha det så gott // Nettan

45 Mamma E & Grabbarna:

Grattis på födelsedagen mamma och tack för den goda maten du bjöd på igår! Ha nu så skönt i GBG: Kram

46 Em.:

Mycket fina bilder! Gillar färgbalansen som går lite åt grönt! :)

47 idunn:

Var inne och kikade på andras foto-trissar, och vad hittar jag? Helt underbar inredning (och fina bilder såklart)! Du blir tillagd på favvo-listan hos mig. :)

Kommentera här: