Från fönstret, på Göteborgs stadsmuseum.




I eftermiddagsljuset inifrån museet, så såg jag vackraste fönstren, dan innan julafton.
Vi var upp till lekhörnan där lilla Marängen ( 1 1/2 år) byggde med klossar och balanserade på en bro.
Men jag kunde inte låta bli att titta ut på den stillsamt lysande granen
Och där till vänster, så syntes en gul reflex som lyste som en stjärna på fönstren.
Lite magi, men det hör väl julen till?




Fototemat veckans fönster - Paketerat

När jag tittar på bilder i datorn så ser jag saker som jag inte sett förut.
Som det gula, troligtvis en dammreflex, men en fin sådan.
Eller, vad var det?

Önskar dej en magisk dag.

Här är länk till Göteborgs stadsmuseum

Kommentarer:

1 Mia:

God fortsättning på julen, vännen...

Nä, inte var det en reflex, det måste ha varit en liten ängel som flög förbi, stannade till och log en stund...

Kram på dig!

2 a m a n d a s f o t o:

allt bra med dig? :D

3 Fia:

Vad mysigt det var att få titta in här hos dig! Fina bilder och julstämning!

4 Marie:

Hej du! Vilka underbara bilder, ser ut som målningar.

God fortsättning på julen önskar jag dig, kram / Marie

5 Sofie Zirath:

SV: Vad mysigt! Hoppas du fick en bra julafton :)

6 Karin:

Mysigt

Detsamma:)

7 C O L O R S P L A S H:

Jättefina bilder :)

8 millandante:

Hm... ja vad var det...? Spännande... och så fina bilder!!!! Var tvungen att visa maken som sitter här bredvid:)



Hoppas du myser och har det gott dessa juldagar!!



Julekram

9 Anna ..tassar in..:

Jag funderar och klurar på vad det är du gör med dina bilder..lägger du ett lager? Ett filter det är en kärleksfull ton i allt du visar..jag funderar vidare och njuter av dina glittriga fönster..

10 Beate:

Magiska och väldigt drömlika bilder fick du till här Lissen. Helt underbara!

Önskar dig en god fortsättning och ge lilla Marängen en puss från mig:-)

11 Vicky:

vilka tjusiga bilder.

12 Julia:

Magi är verkligen något magiskt, väldigt fina och stämningsfulla bilder :)

13 larans:

Jag tror att du undermedvetet projicerat ett gult imaginärt paket där, för att du skulle få till en pakterad lösning på veckans tema.

Jag gillar verkligen din bildbehandling(?) här, otroligt fina bilder.

God fortsättning på julen!

14 design elements:

God Jul, Lissen! May all your wishes come true

15 Veronica:

Sv; Tack, detsamma!

16 Barnens Hjältar:

Så fina bilder, bara snön som saknas här eller hur :-)

17 Sofie Zirath:

SV: tack så mycket och detsamma! :)

18 miraholgersson ♥:

sv: tack :)

desamma, ha det bra! :)

19 Anonym:

vad ska du göra i dag? (måndag) :D

20 Anonym:

Alla behöver lite magi i livet då och då.

Din bild och det du skriver fick mig att tänka på en film jag såg för rätt länge sedan där magi eller ”magic” är ledordet. En film man blev på bra humör av, sådant jag gärna skulle se mer av nuförtiden:

http://www.youtube.com/watch?v=et3JU_5DY0c

Ha en fortsatt god julhelg!

21 Anonym:

22 rubijaaa:

sv; jaha vilken film blev det? :) Tack detsamma!!

Kram

23 Kassy - HUMORBLOGGARE:

Taack!



Hoppas du har en toppen ledighet ! :)

24 J e n n s a n s v ä r l d ♥:

vad fina bilder!

25 Proforma - Irene:

Många fina bilder från Göteborg, kul att se från en sundsvallsboendes öga. Så längesedan jag besökt stadsmuseet, säkert när barnen var små.

Kram

26 Jenny:

fina foton, med fint ljus och stämming. önskar dig en god fortsättning!

Kommentera här: