Vild och vacker....................




Det finns något vilt och vackert med hästar
Graciösa med mjuka rörelser och mildaste fina blicken.

Det där frihetsbejakande i deras sätt, som ingen kan stoppa.
Hur än vi människor, tror att vi  dresserar och bestämmer



Små knubbiga ponnies, ja dom gör nog lite som dom vill .

Igår när jag gick på promenad hade jag ingen aning vad jag skulle fota till dagens tema. Men på slutet av promenaden så gick några hästar i en hage uppe på en höjd och jag promenerade dit. Stod där en lång stund, medan hästarna åt och åt av sitt hö. För helst hade jag velat att dom skulle springa omkring sådär vilt och ystert. Men trots mina lockrop, så sneglade dom bara på mej. Inget kunde stoppa dom från att fortsätta att göra precis det dom ville och just nu var det att äta av höet.

FOTOTRISS är veckans tema - stopp

Ha en skön dag, allesammans.

Kommentarer:

1 Helena Kulle:

Åh, vad söt den är :)

Det verkar bra liv..att vara häst.

Hoppas du haft en skön helg och får en lugn och fin söndag.

KRAM

/Helena

2 Eva-Lena:

Åh, vilka härliga bilder Anette, hästar är något alldeles speciellt :)



Ha en fin söndag/Kram E-L

3 cat:

Ja hästar är underbara djur och du har fotat dem så fint här :)

Gillar nog mest närkontakten som man får i bild nr 2.

4 Jane:

Perfekt tema till trissen, hade nog stannat till där jag också. Att försöka avbryta höätandet är nog inte så lätt, nästa gång får du ha med dig något som är lite smarrigare än hö så de lockas till dig :)

Gillar mittbilden mycket!

Ha en bra söndag!

5 Barnens Hjältar:

Åh så fina hästar, riktigt mysiga ser de ut. Härlig tolkning av temat med.

Äldste sonen och jag var de som gillade mässan bäst :-)

6 LEna Norgren:

Jag som levt halva mitt liv i ett stall(var hästtjej hela min uppväxt, men har sadlat om i vuxen ålder) och älskar hästar blir alldeles varm om lillhjärtat av fina hästbilder.Givetvis måste man stoppa till när man får hästchans!Bra tolkat!

7 Gärdsmygen:

Så fin tolkning du gjort av dagens tema. Det var mysiga hästar du hittade på din promenad:)

8 Anna ..susar in..:

Tänk att pälsen kan vara så pass varm att vintern är ok för dessa småhästar..härlig på bild är han minsann..

9 Elvira:

Åh vilka fina bilder, hästar är verkligen fascinerande och vackra djur...

10 ormbunke:

Det är inte lätt att få det som man vill. Hästarna verkar trivas och tjock päls har de också så de fryser nog inte.Ha en bra fortsatt söndag. Anita

11 Bildgatan:

Nej det har du nog helt rätt i. Det går inte att stoppa hästar från att göra det de har lust med. Du har verkligen hittat några ljuvliga varelser, ser så sköna och mjuka ut. De bara stoppar i sig utan att bry sig i vad du vill.

12 Kicki:

Den ser ut att stå stadigt där den står! Fint!

13 Vita Stunder:

Vackra bilder med fin färgskala!

Tycker särskilt om kompositionen och närheten i din andra bild.

14 Malin:

Jag var en hästtjej som ung. Rider gärna nån gång om tillfälle ges.



Kram Lissen

15 Lena:

Åhhhhhhhh så vackra att jag nästan smälter i snön.

16 Per-Anders:

Mysig mjukispryl hästen har på nosen. Jag tycker mittenbilden är finast.

17 Yvonne:

Vackra foton på hästarna!

18 Beate:

Så du hade också problem med trissen idag. Men du löste det ju galant - som vanligt, både med bild och text. Mittenbilden är suverän och min klara favo!!!

19 Eva:

Åh vilka fina bilder.

Bilden i mitten blev min favorit. Den är bara sååå fin.

20 @Receptomaten:

Ja det där är ena tjuriga rackare :) Kul triss! Gillar första bilden extra för den rika kontrasten som sätter pricken över.

21 Jah Hollis:

Fin och originell triss. Snygga bilder.

22 Humle:

Vilken söting! :)

23 banglacissi:

Vackra hästbilder!! Den sista ser ut att vara riktigt "påpälsad". :)

24 jacglenphoto:

Detta var en väldigt fin triss med härlig färgskala i dina bilder , eftersom vi tillhör släktet hästmänniskor så kan man inte låta bli att tycka om ..

..hästar kan ge så oerhört mycket , och då pratar jag inte om benbrott eller ont i rumpan ..

Det kanske det är därför som hästsport är sveriges andra största ungdomssport ....



Jag skall se till att prenumerera på din blogg också förstås....

25 Marie F:

åhh va söta. Saknar Nyköping lite. Här i storstadsförorten är det ont om djur tyvärr. Vad har han på mulen?

Kommentera här: