Tema52 – De sju dödssynderna – Avund




Vovvsingens tankar: Tänk att nu sitter hon och mumsar i sig igen och gott låter det, chokladkrispigt gott. Jag fattar inte, jag ska nöja mej med torrfoder, men tittar jag riktigt länge så kan hon inte stå emot mina bruna ögon, det vet jag. Rätt snäll är hon och jag brukar få springa fritt i skogen och kliad brukar jag bli där på halsen där jag inte når. Men ändå, så blir jag avundsjuk, för det är ju hon som bestämmer allt.

Mattes tankar: Tänk nu ska hon sitta där vovsingen och stirra när jag njuter av en påse M. Hon har ju fått mat, leverbitar och ett hundben, det borde väl räcka. Men hon är ju så gullig, också. Ibland skulle jag vilja vara hund, blir kliad på, varje dag och gosad med. Inga beslut som ska tas, inga tider att passa, bara njuta och ta dagen som den kommer. Vad okomplicerad livet vore.

Matte kommer förstås att fortsätta att klia vovvsingen och båda kommer att tycka att livet är gott.
För det mesta, förutom när.................. :-)

Hos ABSOLUTA NOLLPUNKTEN, är veckans tema - avund

Kommentarer:

1 Barnens Hjältar:

Fniss, det ser verkligen ut som hunden tänker precis det du skriver :-)

Hoppas du fått en fin start på veckan!!

2 Lilith:

Tänk om man visste vad som rör sig i huvudet på vovsingarna... Vår golden retriever, som nu i vinter konstaterades ha problem med levern och nu bara får äta specialfoder och speciell hemlagad mat och inga tuggben (som varit LIVET för henne) sitter där och ger oss trånande blickar när vi mumsar i oss något gott eller när jag står vid spisen och lagar mat. Då undrar hon säkert varför HON inte längre får några såna godbitar. Och blandisen undrar säkert varför han får annan sorts mat än hon, mat som enligt hans tycke inte är lika god som hennes...

Titta in hos mig, där väntar det en award på dig! :) Ha en riktigt fin vecka!

3 Malin:

Härlig tolkning Lissen!

4 Jill:

Hi Hi! Ja, inte kan det vara lätt att vara hund alltid. Och inte lätt att vara människa heller ibland. Men sånt är väl livet, och kanske kan det vara nyttigt att inte alltid få det man vill ha just för stunden? :-)



Hoppas du har haft en fin start på veckan!

5 Johanna S:

Så söt och bedjande hon ser ut - härlig bild - vilken bra tolkning !



Ha en fin dag!

Kram Johanna

6 Beate:

Ja om ögon kunde uttrycka sig i skrift så hade Moa tagit mattes penna och skrivit precis det du har gjort.

Texten och bilden är absoluta höjdare Lissen.



PS. Undrar om Moa kliar dig på halsen också - när hon fått som hon vill alltså;-) DS

7 Mattias:

Hundar (eller getter) ska tydligen illustrera Avund så det är ju en klockren tolkning det här :-) Snyggt fotat, även om hundögonen känns liiiiite lite mörka. Fast det kanske är så de ser ut...

8 Gardenhouse:

Tack för rara orden.

Ja så är det att ha hund, och nog att vara. Fast en sak är säker de är ens bästa vän!

Så läcker tunika. Cyklade ni ut till Timrå gårdsbutik? Ni verkar vara ett toppen härligt gäng. Ja visst är det mysigt både till miljö och innehåll där!

Kram Sussi

9 Kala:

What a sweet looking dog!

10 cathrine:

jaa..tänk vad bra skrivet.

Har aldrig haft hund men under en lång tid så gick jag ut med en schäferhanne när jag bodde i Nackasta.

Underbar hund!♥

Undrar vad han tänkte under våra promenader i Nackstaskogen när jag ibland kunde sitta på en solig stubbe medans han sprang runt och nosade.....

11 Helena Kulle:

Haha, ja tänk så olika man kan tänka :) Vilken otroligt söt bild.

KRAM på er båda två.

/Helena

12 Karin:

Precis så tror jag att hon tänker! Jättesöt är hon!

13 Petronella:

Vilket roligt inlägg;) Och du, snygg matta... //Petronella

14 AnnaKK:

Det där var ju precis rätta motivet till detta temat - avundsjuka hundögon!! Hade gärna sett lite mer av dem bara, de är för mörka för att man ska kunna se uttrycket i dem, alltså. Men man VET ju hur de ser ut iallafall - jag har också hund. :-D



Sen gillar jag alla ränder och diagonaler i både soffan och mattan - de ger en urhärlig bakgrund till hunden. Hade du sen flyttat undan bordet en bit så det hamnat utanför bild, så hade fotot varit helt perfekt. :-)

15 Viktoria:

Jag gillar verkligen texten till bilden! Jag tycker om kompositionen och alla linjer i bilden. Möjligen att hundens ögon kunde varit yttepyttelite ljusare så man såg uttrycket i dem lite bättre, men annars verkligen toppen.

16 Nollan:

Haha, ja efter att ha kollat hos Mattias så får ju din bild en extra dimension till temat - hund är bara så rätt :) Kan väl bara hålla med om att mattan med ränderna utgör en läcker bakgrund och att ögonen kunder varit något ljusare. Sen tycker jag nog hon ser mer bedjande än avundsjuk ut :) Som vanligt är bild och text perfekt ihop - lockade den här gången till ett leende!

17 Proforma - Irene:

Tror du slog huvudet på spiken där med Moas tankar, jag tror hon gärna skulle mumsa i sig som matte tydligen gör... hihi! Nej, hon har det nog så bra som hon kan ha, lilla söta Moa! Men klart att det måste vara svårt att motstå ibland, det skulle jag ha svårt att göra!

Kram

18 Jenny:

Haha, de där bedjande, avundsjuka ögonen känner jag igen från Doris (min dvärgpudel)! Hon kan sitta och glo hur länge som helst.



Jag håller med alla om att ögonen är lite väl mörka. Skulle vilja se någon form av spegling i dem. I övrigt gillar jag fotot! Färgtonen är lite sådär blåaktig och skön. Bra gjort!

19 Maria Berg:

Tänk avund kan finnas över allt.

Hade behövt en glimmit av vitt i ögat för att inte få den så djupa.

MB

20 Tezzie:

Underbar tolkning! O vilken söööt vovve :D



Om bilden, hade jag önskat mer ljus i ansiktet, speciellt i ögonen. Annars gillar jag den avskalade färgtonen och de starka mönstren i fotot. Snyggt!

Kommentera här: