Vi går till havet och fiskar, sa lilla O




Vi går till havet och fiskar, sade lilla O och började leta efter en pinne som metspö.
Det är inte havet, det är Indalsälven, sa jag och min dotter.

Jaha, sa lilla O och fortsatte sitt fiske och kastade också i några stenar innan började prata om havet igen.
Det är inte havet, det är Indalsälven, sa jag och min dotter, igen.

Då letade jag själv upp en pinne och började rita i sanden, en rund sjö, avlånga streck som skulle föreställa älven. Havet fick vara så stort så mina armar inte räckte till.

Lite kul tyckte lilla O.
Och en liten aning kanske han fick, att havet är jättestort.

Sedan fortsatte han att fiska med sin pinne, en liten stund, innan vi gick hem och fikade.

Kommentarer:

1 Beppan:

Inte alltid så lätt att förstå hur allt hänger ihop när man är liten. Älven kan ju vara stor som ett helt hav när man själv är en liten prick....

:-)

2 Barnens Hjältar:

Vad gulligt :-)

Tack, jag skall absolut hälsa dottern detta :-)

3 carina:

Härliga ungar...fantasin har inga gränser:)

Kul att se din dotter....det var ju ett tag sedan jag träffade henne.

Kramar//Carina

4 Therése:

så fina bilder och ett sånt vackert hav ;-)

5 Mamma E & Grabbarna:

Fantastiskt fint fota av lilla boppen, själv ser jag bedrövlig ut. Haha! Men en mysig dag hade vi tillsammans, där vid älven.



Vi var där och gick igår också. Men han sa inte älven en enda gång. hihi! Huvudsaken att vi vet vad han menar, rätt benämning kommer nog så småningom. Vi får fortsätta repetera likt en skiva på repeat. Ha en skön dag i solen mamma. Kram

6 Lena:

Det kan vara mysigt även om vädret inte är det bästa !

7 Beate:

För en så liten kille ser älven nog ut som ett hav. Kul att du/ni försökte förklara skillnaden. Men det är nog svårt att förställa sig för lilla O, som är sååååå söt. Du la upp jättrfina bilder från "havet";-)

8 soffie:

men å vilka vackra bilder ,va snygg vagn !

Så vackert hav ni har;)

kramen

9 Kerstin:

Det är inte lätt att förstå när man är liten. Allt ser stort ut. :) Söt som socker är han.

Ha en fin torsdag.

Kram

Kommentera här: