Alice, doesn´t live here anymore.




Om det var Alice som bodde här, det vet jag inte?
Nu är det bara övergivet och tomt
Ormbunkarna grönskar där fötter stod på balkongen förr.

Men dörren står på glänt
och vem vet om tomma rum
kommer att befolkas igen.
Vem vet, vem vet?

***
**
*
Till dej, som tittar in här, önskar jag en riktigt fin lördag.
Här lyser solen och det ser alldeles vindstilla ut här inifrån mej.
Nu ska jag lyssna på Laleh och ta en kopp kaffe till

Fototema Veckans fönster - Utrymt.

Kommentarer:

1 Stina:

Vacker bild... men för att vara petig - det ska nog vara "doesn´t" istället för don´t i den meningen :) Gillar din blogg!

2 LissenTo:

Tack Stina,för att du säger till. Min engelska är inte den bästa. Trevlig helg.

3 Victoria @ MY HAPPY HOME:

Så fint! Och hoppas du får en trevlig lördag!

Kram

4 SoF:

Ja du fattar väl att jag bara ä l s k a r den här bilden Lissen. :)



En skön lördag tillönskas!

5 Lena:

Fint <3

6 Johanna:

Vilken underbar bild, och din lilla berättelse till förstärkte känslan;) Kram Johanna

7 Jah Hollis:

Tjusigt trots att det är ett visst förfall det handlar om. Och den filmen har jag sett en gång för länge, länge sedan. Det är ju Scorsese, och Kris Kristofferson i en av huvudrollerna, om jag inte minns fel.

8 Hanna:

Mycket vackert trots förfallet. Jag fullkomligt älskar sådana här bilder!

Ha det gott!

9 Anonym:

vad vackert det är där otroligt fin bild, kram

10 Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ natty - fotoblogg med DIGITAL kamera!:

Sv; Jo jag tycker väldigt mycket om att blogga kan jag säga :)

11 Ninni/fotografia:

ÅHHHHH...vilken bild! Även jag älskar den. Vilken känsla du förmedlar. Vemodigt och vackert.

Jag letar efter en etikett som talar om för mig var den är tagen men jag bestämmer helt självsvåldigt att den kommer från Portugal ;) Jag bara känner att det är rätt.

Kram Ninni

12 Susanne:

Vilken vacker bild i allt sitt förfall. Och fint bildbehandlad. :)

13 Klimakteriehäxan:

Snyggt och spännande motiv!

14 Bjørg Nina:

Heisann!



Dette ble jo et nydelig motiv med et skjær av romantikk til tross for et sørgelig tema ;:OD)

Vakkert!

15 Mia:

Åh Lissen, så vackert...så otroligt vackert!

Kommentera här: