Det finns hopp ...............

 


Det finns dagar, som känns hopplösa.
Om det var tröttheten och att dagen var grå.
& jag fick inget gjort och det var lite för tyst omkring mej igår.

Så ville jag inte att min lediga dag skull kännas och jag tog en promenad.
Gick åt ett annat håll än jag brukar.

Det susade lite stilla inom mej, när jag hittade lila blåsippor
( Heter det så?).
Så underbart fina och jag log mer och mer.

Fram åkte min nya kamera och jag letade vinklar.
& jag hade tiden för det var min lediga dag.




Det blåste lite, där ute i skogen och på stigen jag gick.
& på en bild var det som en del blåsippor dansade.
Det dansade lite inom mej också och Laleh hördes på radion :-)

Herreminje, vad jag tycker om att fota och att sedan sitta och redigera.



Finaste lördagen till dej!

Kommentarer:

1 Johanna S:

Vilka fantastiskt vackra bilder - du är grym !!!



Kram och ha en härlig helg!

Johanna

2 Gärdsmygen:

Ja visst är det roligt! Så jättebra bilderna blev också!

3 Malin:

Det man är bra på är kul!! Du är grym.



Vad köpte du för objektiv till kameran?

4 Anna-Karin - Form my backyard:

Jamenvisst, hoppfullt känns det en dag som denna!

Jag hamnade mitt i vitsippsheaven efter dotterns fotbollsmatch, utan kamera dock. Men det hade aldrig blivit lika fint som dina blå sippor ändå så!

5 cathrine:

..nu har du gjort det igen Anette! Hittat underbara motiv till ditt fotande och det blev underbart bra!!!

GiLLar ;)

6 Basilica:

Fantastiska bilder.

Visst är ledig dagar härligt.

Trevlig helg.

7 Beate:

Bilderna är några av de bästa du någonsin lagt upp. Det syns att du och nya kamerakompisen redan är de allra bästa vänner. Så himla fina makron!



PS. Här sken solen nästan hela dagen. Hoppas du får bättre väder imorgon! Ds

8 Jamie says dream:

Det var ju helt rätt, att gå åt ett annat håll än du brukar :-) Fantastiskt fina bilder, och LILA blåsippor...har jag aldrig sett. Man blir fylld av ro när man läser dina texter också, rytmen lugnar liksom.



Du undrade över mattan, och den var faktiskt inte alls dyr, 400 kronor + lite frakt också. Den är ca 120x180 cm(anges i feet, så jag får omvandla till centimeter). Jag tror att den är rätt tunn, men tycker det är ok eftersom att jag tänker mig den som sommarmatta.

9 Sofie - Mamma till två små:

Så underbara!

10 Darkangel och fröken Jokkmokk:

Jag ser mängder av rosa blåsippor på bilder i bloggar. Men har inte hittat några själva.

Underbara bilder!

11 elena cn:

Ja Lissen...man ska alltid vara hoppfull:)

Jag är ju som uppslukad av mitt idrottande men det står ju får så många andra saker som händer i mitt liv...jag vet det...

Men jag är tacksam för att mina barn har det bra och att de är "snälla" och att det går bra för dem. Jag har en underbar arbetsplats och härligt crazy ungar att jobba med. Jag är på god väg att klara en mara (uppe i 25km nu och har 32km som gräns innan själva maran). Jag har varit frisk det senaste året (ta i trä) förutom min lilla fotskada. Jag är hoppfull inför framtiden!!

Jag har glömt hur underbart skönt det är att bara gå och strosa med kameran, men förra helgen var jag med modern och lillasystern på spa och då tog jag med syrran på en fotopromenad. Vid ett tillfälle låg jag på en bilväg och fotade vitsippor som stod vid vägkanten, lyfte bara benen där bak när en bil passerade...livsfarligt! Tur att det var en liten väg där de körde lååångsamt:)

Hoppas att du har det riktigt bra! Snart är det dags för syrenerna också:)

Kram Elena

Kommentera här: