Lotta's Kondis





Omfamnades av en varm nostalgikänsla, inne på Lottas Kondis.
Awesome, som den yngre generationen skulle ha sagt.
Mysigt sade vi och log lite småfånigt lyckligt.

Ett litet fik, där inga cafe latte eller pappersmuggar har någon plats.
Utan här fikar man på "riktigt"

& tiden stannar lite.................. i njutning ............
& påtår .......................



Ha en skön lördag och lördagar är en av veckans bästa fikadagar tycker jag!




Lottas's Kondis ligger på Torggatan 6 i Njurunda.
Ett trevligt utflyktsmål, jag kommer att göra fler besök

Fototemat Veckans fönster - Dukat

Kommentarer:

1 larans:

Läckra bilder på läckerheterna. Nu vet jag vad jag ska göra efter sillfrukosten sen i eftermiddag. Ramklints konditori ligger bra till...eller kanske Mormors Bageri? hoppas jag hinner bestämma mig innan stängningsdax!

2 Irma Broberg:

Nu blev jag också fikasugen! Önskar dig en skön helg:-)

3 Johanna:

Det ser super mysigt ut! Och gott också^^ hihi

Ha en fin lördag!

4 annette:

Ett kondis som jag verkligen skulle uppskatta att fika på, så mysigt och en massa godsaker att njuta av till kaffet.

Det får nog bli ett besök på ett favoritkondis senare idag.

Mina fönster kom från Wadköping!

Ha en fin lördag!

5 Karin:

Ser supermysigt ut!

6 Pumita:

Jag känner kaffedoften och önskar att jag vore där. Härliga bilder med en gammaldags känsla! Jag gillar latte också men i den här miljön känns den malplacerad. Önskar dig en skön helg!

7 Pumita:

P.S. Du hade ätit upp bullen redan, eller hur? ;)

8 SoF:

Å jag blir lycklig av att tänka på hur fort ev. köer måste försvinna, när man slipper stå och vänta på alla som beställer de där moderna varianterna.

Det tar ju sån t i d!! ;)



Låter som ett café som jag skulle gilla.



Borås - Njurunda, det kan väl inte va så långt... ;)



Varma vår & städ-hälsningar!

9 Susanne:

Mumsigt ser det ut. Hamnar inte speciellt ofta på sådana ställen, kanske för att jag inte är någon riktig kakfantast. Men kaffet gillar jag och har precis tömt en stor kopp som står här tom bredvid mig.

10 Hanna:

Här var det ordentligt läskande och inbjudande. Fika sägs vara ett svenskt fenomen, och ett riktigt bra sådant ;0)

11 Darkangel och fröken Jokkmokk:

Visst är det mysigt! Och gott fikabröd har dom. Tur att man bor i trakterna ;)

12 Erik Semlan:

Smaskigt!

Härligt att det finns kvar hederliga fik.

Mysiga bilder. Nu blev jag fikasugen!

Har själv några av den gamla sorten som jag brukar besöka och trivas där över en fika och något gott. Starbucks och liknande tycker jag inte är så roliga.



13 Mia:

Åhhh i Njurunda????? Vad trevligt med ett fik a la FIK!!! :-))

Kram på dig...

14 juanna:

Man skulle kunna tro att du är en riktig gottegris!!

15 Beate:

Äkta, hembaka vara med andra ord. Sådant är ju tyvärr på utdöende. Måste bara stödjas genom många fikabesök tycker jag. Å prisvärt är det också... med Stockholmsmått mätt!

16 Anna-Karin - Form my backyard:

Oh vilket fint café! Och vilken fin blogg du har. Kul att du är från Sundsvall. Gillar den stan! Min sambo bodde där och jobbade på ST för en massa år sen. Innan det blev sådär fint alltså :)

17 Jamie says dream:

Det vanliga bryggkaffet börjar faktiskt komma tillbaka mer och mer :-) Mysigt med gammeldags konditori. Hoppas du har haft en riktigt skön lördag! Blev det någon loppis?



Kram Maria



Det blev en stund framför datorn ändå, att man inte kan låta bli... :-)

18 Pysselfarmor:

Åhhh så läckra bilder nam nam och detta ska jag lägga på minnet eftersom vi åker där förbi ett par gånger per år....på väg till och från gården i norr.

Blir en god fikapaus anar jag!

19 Malin:

Ser jättecharmigt ut!

20 SigridfraEnget:

Vilket underbart ställe!

21 Proforma - Irene:

Men... blev det bara ett par småkakor, Lissen när du hade så många godsaker att välja mellan? Åh jisses vad gott! Där är mycket jag skulle vilja sätta tänderna i... mums! Mysigt ställe! Lördagsfika brukar vi också unna oss fast det blir på mitt vis nu när jag äter som jag gör.

Ha nu en fin vecka!

Kram

22 Jah Hollis:

Det var inbjudande uppdukat i det fiket.

23 Christer K:

Härliga bilder i skön miljö! man blir ju riktigt fikasugen av att se dessa gosaker.

Ett ställe som jag måste testa :)

Annars är ju Gesällen på Norra rätt trivsamt också... men bra att vidga vyerna :)

/Christer K

24 sven:

sån tur att jag inte gillar kakor och bakverk!! kan tänka mig att många blir frestade.

Kommentera här: