När inte ens apelsiner och frisk luft hjälper.




Egentligen hade jag tänkt att nu äntligen skulle jag ta tag i allt som legat och väntat.
& pockat på sådär i bakhuvudet, utan ens några listor behöver göras.

Efter veckan i Göteborg där det tog två dagar innan resväskan packades upp,
Stod lugnt på golvet medan jag hade fullt upp med att jobba.

Lite turbulent, men också mycket roligt, med härlig "fullt upp känsla".
I flera dagar har vi hållit på med ett litet projekt på jobbet.

Vi bollade ideer och inget kändes omöjligt och barnen hjälpte till.
Leenden och wow, sade barnen och då är det värt allt.

I veckor har  förkylningen legat och lurat, fast jag har försökt gå omvägar.
Inga apelsiner i världen och frisk luft har stoppat "honom".

Låter nu som Janis Joplin eller som Anna Ternheim och hur jag ser ut vill jag inte nämna.

Men tack och lov är jag ledig någon dag, så jag sover vidare, äter apelsiner och läser mera.



& en fin start på veckan önskar jag dej!

Tack alla fina för alla kommentarer, sådant piggar upp

Kommentarer:

1 Ann-Marie:

KRYA PÅ DEJ!!!



Hoppas att förkylningsbacillen vantrivs hos dig och försvinner någon annanstans istället.



Kram

2 Karin:

Krya på dig Anette. Vackert foto du tagit här.

3 Lena:

Krya på dig mitt hjärt <3

4 Mia:

Ta det bara lugnt, vila är viktigt!!! Kram på dig...

5 Gärdsmygen:

Då kan vi snuva och äta apelsiner ihop. Fin bild:)

6 Beate:

Stackarn!!! Du har stått emot tappart. Säkert många barn som varit sjuka så till slut är det din tur.

Här kommer en krya på dig kram!

7 Anna ..tassar in..:

Aha..ja du Mr Virus han är inte o leka med..drick en liten sjö o du ska se att det lossnar..

8 Lina:

Men krya på dig! Trist att vara sjuk.

Vilken fin bild! Den skulle passa som tavla i mitt kök :).

9 mari:

Sv Ja. Inte är man ensam inte..=/ Tråkigt med dessa tider.



Tack för förslagen =) vad jag shoppade dyker upp imorgon...:)



Förresten, vad spännande med det där projektet på jobbet. Något roligt ?? :) kraaam



10 Jill:

Hoppas du känner dig bättre snart. Apelsiner och böcker måste väl vara lika god medicin som något annat? :-)

11 Mia:

Tack fina goa Lissen! <3

12 Eva i Aten:

Krya på dig, Lissen!

Kul med spännande brainstorming och som dessutom kanske resulterar i något bra!

Bilden är väldigt fin - enkel, lugn och rogivande...blev allt sugen på apelsiner av ditt inlägg!

Hittade hit via Mona förresten!

Ha en fin vecka! ♥♥♥

13 anna:

Trist att förkylningen vann. Men apelsiner tror jag på... vid förkylning alltså. urtjusig bild!

anna

14 Anni:

Vilken fin ljusstake! Lite mer lagom blå ;-)



Nu får du krya på dig så lovar jag att tänka på dig när jag fyndar på Erikshjälpen imorgon!

15 Jenny:

Sv: Tack! Beror på vad den smala blivande 2-åringen har för storlek :)

16 Jenny:

Sv: Okej :) I den storleken kostar en klänning 200:- + frakt.

17 Me and my dark secrets:

Vad fin den där blå ljusstaken var. Fin kontrast mellan det blåa och apelsinerna.

18 Kerstins foto:

Men din stackare, har du åkt dit på riktigt nu? Jag som hoppades att det skulle försvinna lika fort som det kom. Det är bara att hoppas att vila och sömn gör det bättre. Det är en seg förkylning som går nu.

Krya på dig vännen och du...vilken härlig bild! :)

Kram

19 Tankar o Bilder:

Vacker bild! Orange och blått, härlig kombination.

Dumma förkylning. Krya på dig!

Kram

20 ADAMSRUM [FOTO&VARDAG]:

Fin Blogg ':DD

21 Malin:

Skulle behöva en ledig dag nu... men en extra ledig dag är i alla fall inplanerad nästa onsdag. Alltid nå.



Kram

22 Anonym:

underbar ljusstake!

23 Johanna Day:

Haj :) Fin blogg! Lust att följas via bloglovin?

24 cathrine:

En doktor som vi hade inom företagshälsovården sa att avkok från ingefärsroten är bra för halsar som gör ont och det tar bort baciller också. Smakar inte så gott men man kan tillsätta honung för smakens skull. Krya dig vännen och vila om du kan. Kram

Kommentera här: