Påsk känsla med burk




Om mindre än en vecka är det påsk, oj vad fort det går. Men hos mej firas den mer "light" numera, så det ska nog gå bra. Plockade fram äggen jag köpte på Indiska ifjol, för halva reapriset och lade dom i en burk.

Dekorerade med kvistar av sälg, som jag plockat på en av mina promenader. Just nu är dom så fina, med sin mjuka silkeslena knoppar. Tänker oftas på barnvisan, Sov du lilla videung, när jag ser sälgen.




Den gamla burken har jag fått av mamma, en sådan där burk med löst glaslock. Nostalgivärde för mej.
Duken är från loppis i en glad turkos färg. Passar i mitt kök, där jag slösar mer med färg än i dom andra rummen.

& en fin helg önskar jag dej!
Själv har jag en jobbarhelg framför mej, det blir nog bra det också!



Nu hänger 10 av mina bilder i Sundsvalls Kulturmagasin. Bilder från Pilgrimsvandringen jag gjorde in höstas med två kompisar. Finns i gången i biblioteket, kanske inte så lätt att hitta?
Men glad är jag över möjligheten, att få ställa ut.

Kommentarer:

1 Ninni:

Vilka fina ägg...får se om jag pyntar nåt!



Ha en bra dag, kram

2 Mia:

Påsk Light hos mig också...L

Men jag tar nog till mig idéen med äggen och burken, tack Lissen :-)

Hoppas helgen blir fin även om du jobbar...

Så synd att jag inte kan se utställningen :-(

Kram på dig!

3 Karin:

Vad fint! Jag är också sugen på att pynta lite, undrar om det finns något här i Shanghai, ska leta i helgen:)

4 Mari:

Åh jag bara njuter när jag ser alla di na undebara bilder. !!! Fantastiskt..... Ha en bra helg...kram

5 Hanna:

Så fint, jag har även jag sådana där ägg. Eftersom jag aldrig är hemma i påsk så har jag slutat att påskpynta. Kanske skulle gå ut och plocka lite videkissar i alla fall :0)



Ha en skön helg trots jobb!

6 Elena:

Snyggt! :)

7 Malin:

Fina färger på ditt påskpynt och vad fiffigt med äggen i vasen!! Jag påskpyntar minimalt, men min mamma hon drar på i stugan och det är där vi alltid är.



Kram o trevlig helg!

8 Jamie says dream:

Lagom påskigt :-) Fin idé att lägga äggen i en glasburk och sätta ris i!



Köpte björkris på torget i dag, får njuta lite av det innan jag åker iväg till min syster i Borås över påsk :-)



Kram Maria

9 Caroline:

Åh. Tjusigt verkligen!

Kommentera här: