Det lilla rådjuret, i glaskupan & inredningsfoto

 
 
Så många bilder jag har tagit genom åren av inredning, främst här hemma.
Från alla vinklar och vrår har jag prövat mej fram.
Idag vill Fabriken att vi ska tipsa om inredningsfoto

Några av mina  tips är:
 
1 Försök att ha en lugn bakgrund , så blir bilden inte rörig
2 Böj på benen (behövs ofta) så det du vill visa, kommer i fokus.
3 Använd naturligt ljus (från fönster när du är inomhus)
4 Ta många bilder, våga pröva och testa. Gör om  tills du är nöjd.
5 Inspireras av andra duktiga fotografer och testa deras tips, men hitta din egen unika stil.
 
 
Ofta kan det vara småsaker som gör att en bild bättre,vinkeln, perspektivet, ljuset man lyckas fånga.
För det är inte lätt här i Norrland den här årstiden, vill jag lova.
Av mina två bilder, tycker jag bäst om den översta, vad tycker du?


Du som är intresserad av fota inredning, idag ska du klicka in dej på FABRIKEN.
Där finns massor av fototips
.Duktiga fotografen, Karin A fotografi, är den första av alla som inspirerar
 
 
 Godmorgon, torsdag!
 
 
 
• Kategori: PysselTaggar: Fota inredning, Rådjur i glaskupa; • Kommentarer (12)

Kommentarer:

1 Mia:

Du är så himla duktig med kameran...och visst är den översta bilden bäst! Ett helt annat perspektiv...Kram på dig!

2 Karin A:

Vilka fina tips - enkla men rikigt bra! Gillar också den översta bilden bäst. Jättefint stilleben. Ha en bra torsdag!

Kram

3 Marias Hörna - Njut av Livet ♥:

Ja det är sååå kul att testa sig fram och lära nytt.
Tack för tipsen :)
Gör dig nu en fin dag, kram Maria

4 Johanna / Fru form o fix:

Bra tips! Jag gillar också den övre bäst.

5 Linda:

Nej du det är sannerligen inte lätt med inredningsfoto i Norrland den här årstiden... :)

Jag gillar också den övre bilden bäst.

Kram

6 bia:

Jag instämmer med dom andra...första bilden!!
Kanske får vi en vit första advent..vad tror du?
Ha de gott!
Kram

7 cathrine:

Mycket fin övre bild, Dubbelgillar den! Kram på´re

8 Sandra:

Hej och tack för din fina hälsning hos mig! Den översta bilden är jättefin, blir mycket mer känsla när man kommer rakt på istället för ovanifrån. Norrland, till och med Sundsvall såg jag! Hej, granne eller åtminstone så bor vi i samma stad, :) Fin kväll till dig! Sandra

9 Anna:

Vilka fina tips du delar med dig! Jag tycker också att det är bra att ta massa bilder så kan man välja den man gillar bäst sen. Undrar hur man gjorde innan digitalkamerans tid!

Kramen!

10 Knaada:

Bra tips!

Böj på knäna pratade jag om häromdagen med min syster när hon fotade barn, ett enkelt men otroligt viktigt tips :)

Jag håller med dig, den översta är min favorit!

11 Proforma - Irene:

Den översta är också min favorit! Och där har du ju böjt på benen! :)
Behöver alla tips jag kan få för fota är inte lätt och särskilt inte med det dåliga ljus som är så här års, man får ta till alla knep.
Hoppas allt är bra med dig!
Kram

12 Lena:

Bra tips ! Den överst tycker jag också blev bäst ! Skulle behöva lite fotohjälp, svårt när man är själv, att fota djur tycker jag !

Kommentera här: