Nu far jag till Nepal ...................

 
 
Så länge jag väntat och längtat,
det är dags nu.
Samtidigt som den här väntan, är något jag inte skulle vilja vara utan.

Som en inre karamell, som jag har gottat mej åt då och då, trötta dagar.
 
Nu ska jag spatsera ut i världen och se saker jag aldrig sett.
Bara att skriva dom orden ger mej rysningar av förväntan.

Jag är så tacksam att jag har möjligheten att resa.
& så himlans glad.
 
 
Den här lilla tanten fotade jag ifjol, i Portugal.
Med ögonkontakt, leenden så behövdes inte språket.

Visade bara kameran och med en ordlös fråga, så fick jag ett ja.

Nu hoppas jag att jag får vandra på gamla gator se vackra städer i Nepal,
Pokhara, ska vara en av dom vackraste,
Himalayas mäktighet och fjälltoppar så långt ögat kan nå.

En kamera som kommer att fyllas med minnen.
Så vill jag att det ska bli

 
Var rädd om er ...............



• Kategori: Resor Taggar: Foto, Nikon, Resa till Nepal, Äventyr; • Kommentarer (12)

Kommentarer:

1 Karin A:

Jag är helt övertygad om att du kommer att få en helt fantastisk resa. Ser så fram emot att läsa dina berättelser och se dina bilder från Nepal. Kram!

2 A piece of Happiness:

Ha en så himla trevlig resa nu. Och du det är ju precis så man ska göra. höja kameran och nicka. Man kan bara få ett nej som sämst.

Ser fram emot bedårande Nepalbilder
:-) LiseLotte

3 Cathrine:

Åh, vilken söt tant! Härligt att du fick fota henne. Hoppas du får fler såna magiska möten ;) kram!

4 Johanna:

Så underbart det låter! Ha en fantastiskt fin resa!!

5 Johanna / Fru form o fix:

Det är ju så häftigt att du kommer iväg. Det ska bli roligt att se bilder sedan. Ha det nu så bra!

6 Anna ..smyger in..:

Men åh...så underbart..och vilken söt liten madame..lika go som hon bakom kameran..nästan..:) ha det bäst o ta hand om dig nu..packa lätt o rätt..walkingskorna tar plats..:)

7 Ninette:

Ha en riktigt fin resa!

8 Mia:

Jag hoppas och tror att du får en fin resa!

9 Karin:

Ha en riktigt fin och givande resa!

10 Lina:

Så spännande! Hoppas du får en härlig resa och ser fram emot att se dina fina bilder när du är tillbaka. :)

11 Lina:

Så spännande! Hoppas du får en härlig resa och ser fram emot att se dina fina bilder när du är tillbaka. :)

12 Mia:

Var rädd om dig du också, så ser jag fram emot dina bilder...stor kram!

Kommentera här: