Sakta gick vi igenom, Gamla stan

 
 
Solen letade sig ner, till kullerstensgatorna i Gamla stan.
Vi gick där sakta, på slingrande gator.
Runt i gamla vackra kvarter, med hus som har så mycket historia.
 
Mot kvällningen träffade vi en guide på en innergård.
I en grupp, lotsades vi runt Gamla stan av en karismatisk guide och fick höra om ond bråd död.
Gångna ruggiga tider, men åh så spännande att höra om.
 
Därefter god middag på restaurang Grå gåsen, som låg på en liten gata.
Sedan gick vi och hörde en massa musik, både blues, irländsk och  träffade glada människor
 
Hade det så fint, den här helgen och har tankat så mycket engergi.
Den är himlans fin vår huvudstad.
 
 
Tack, Stockholm, gillar dej!
 
Det här får bli min söndagsbild för Fabriken
 
 
 
 
• Kategori: Resor Taggar: Gamla stan, Promenad i stan, Stockholm; • Kommentarer (7)

Kommentarer:

1 Mia:

Jaaa, vad fint det är där och Stockholm är en fantastiskt vacker stad, speciellt sommartid... Kul med guidningen också *L*
Kram på're!

2 LiseLotte:

Gamla stan är ett tacksamt ställe att vara på med en kamera i sin hand :-)

3 PIAZZAN:

ja ..vackra , vackra Stockholm..och vilken tur att jag ska dit på en liten tripp till helgen , för oj vilken längtan jag fick när jag såg din fina bild...:)

4 Malin:

Ja men visst är den, låter som om ni haft riktigt mysigt!

5 BP:

ViVisst är Stockholm världens bästa huvudstad - spspeciellt under sommaren!
Så himla kul att du uppskattade utbudet!
Jag är glad att jag bor här... men jag borde ge mig ut mer på liknande äventyr som du;-)

6 Hemlängtan:

Så härligt det låter! Det var så länge sedan jag gick i Gamla Stan, det är verkligen vackert där.

Ha en fin start på veckan!

7 Cathrine:

Stockholm är kul att besöka. Har gjort det några gånger. Men, jag är dålig på att hitta...;))
....kram vännen

Svar: Man lär sig något mer varje gång och hittar nya strövtåg.Fast man får goggla och leta också, ibland :-)
Lissen

Kommentera här: