Strån i december och tankar

 
 
 
Tänker tillbaks på året som gått.
 
Blandat med alla fina utflykter härhemma och  det fantastiska äventyret till Vietnam.
Spontanmiddagar, skratt och kaffe med choklad.
 
Långpromenader och cykelturer som blev längre än jag trodde att jag orkade.
Skogen och solen som silades mellan träden.
Min stad som jag aldrig blir trött på, alltid hittar jag nytt som jag vill göra.
Vänner, familj och dom där småskruttarna jag tycker om att krama om.
 
& något som som gjort ont och gjort mina ögon dimmiga av tårar.
Några fina människor vet och det räcker, för vissa saker pratar jag inte högt om.
 
 Och jag undrar hur det nya året ska bli?
Men jag höjer blicken och är hoppfull och tar ännu en chokladbit ur asken.
 
 
 
 
En liten lätt sol utanför mitt fönster och dags för en lång skön promenad.
Ha en fin dag, alla ni som tittar in här.
 
 
Ps Som ni ser på bilden så har vi knappt någon snö Ds

Kommentarer:

1 Malin :

Vacker bild och så får vi ta del av dina kloka tankar nedpräntade på ett bra sätt - som alltid. Du inspirerar - som alltid. Hur var det han sa Rainman? Life is like a box of chocolate :-)

2 Mia:

Ja fina du....många tankar blir det, på både ens egna år och andras. Kanske vi måste få ha de där tårarna också, även om jag kan tycka de känns orättvisa för vissa så fina, goda människor....Kram goaste!

3 Karin A:

Vilken underbar bild - härliga färger. Känns hoppfullt inför nya året. :) Njut chokladen och ha en skön söndag! Kram

4 bia:

Jaa visst är vädret knepigt....och ingen snö ska det bli på hela januari heller !!!!tycker det är så tråkigt...inte roligt att vara ute heller tycker jag...vill hellre gå i snö och några minusgrader ;)
Gott nytt År till dej min vän!!
Kram bia

5 Annika:

Gröna gräsmattor även här. Nu bestämmer vi oss för att nästa år oxå blir bra. Så ett gott slut och ett gott nytt år. Kram,kram,

6 Karin:

Vad fint det låter!
Gott nytt år:)
kram

Kommentera här: