En blå stol

 
 
Tegelstensvägg, med mönster av svartvitt och en klarblå stol framför.
Enkelheten tilltalar mej, sådant som kameran liksom söker sig till av sig själv.
 
Bilden tog jag på en rastplats, när vi stannat med vår lilla vita buss, på vår färd från Kathmandu till Chittwan, i Nepal.
Vi drack kaffe, under ett blommande träd och vi fick tid för att sträcka på benen, en stund.
Bussfärden tog, nästan i 5 timmar, om jag minns rätt och vi for genom ett fantastiskt landskap, med bergplatåer vid sidan om vägen och vi följde en flod. Små byar passerades och där såg människor, som satt vid husen eller var i fullt arbete
 
Nu ska jag sova, länge, har jobbat natt. får se om det blir en titt på bokrean, men det känns inte som ett måste.
Får se, vad jag känner för på eftermiddagen. Har du någon bok du vill tipsa om?
 
 
 
 
 
• Kategori: Resor Taggar: Blå stol, Busstur genom Nepal., En kopp kaffe, Nepal, treeking, Tegelsten; • Kommentarer (8)

Kommentarer:

1 SoF:

Det här typen av bilder är så himla fina Lissen.
Som en installation eller ett stilleben...

Ursnyggt!

2 Mia:

Vännen, det är inte bara kameran som ska ha credit för dina underbara bilder...först krävs det ett mänskligt öga som ser det vackra i allt det enkla...och det ögat har du! Kram finaste

3 bia:

Cool bild...härliga färger!!
Ska på stan i morgon, få se om jag kollar bok rean, men jag har redan tre olästa böcker så.....
Ha en bra dag!
Kram

4 Johanna / Fru form o fix:

Vilken fin färgklick!

5 Karin Rolén Nordstrand:

Väldigt snygg bild. Den där stolen skulle jag kunna tänka mig :).

Svar: Tack snälla Karin, vad roligt att du gillar bilden!Ja , jag gillade den ovanliga formen på stolen
Lissen

6 BP:

En hundrapoängare. Bilden är helt klart en av dina allra bästa. Wow!
På bokrean ska jag kolla in några deckare.

7 Fia:

Tänk att en stol kan bli en så häftig bild!

8 Queen of Kammebornia:

Vilken fantastiskt vacker bild!

Kommentera här: