En pastellig känsla

 
 
Helt plötsligt är det dax och vi har ju bara talat i telefonen sedan i julas. Idag är det mycket som ska ske, ska bara sova lite först, efter nattens jobb. Jag har en pastellig känsla och det droppar från taken med vårliknande sound och ska ner till tågstationen vid 18-tiden och hämta en liten familj. Göteborgsdottern med familj kommer "hem". Mina andra dotter som bor här i stans närhet, blir lika glad. Imorgon ska 5 små kusiner få träffas igen.
 
Men innan dess ska en Morotskaka bakas och biffar stekas till middag ikväll och jag hoppas det ska bli gott. Jag som påstår mej ha mer eller mindre glömt, hur svänger ihop delikata bakverk och middagar som får gästerna att ta mer.
 
Jo, jag överdriver nog lite, ganska mycket t.om, men inte sker det på samma lättsamma sätt som när jag hade huset fullt av barn (det vara bara två som var mina, men det kändes fullt, när kompisar till dom också var där), när livet pågick med ett annat livfullt fokus. Och man hade 8 bollar i luften och klarade det förvånansvärt bra.

Utanför fönstret, hör jag hur det droppar muntert, som en sång att våren är på gång.
& då gör det inte mycket att himlen är grå!
 
 
 
Ha en fin dag och hoppas också du har lite vårkänning!

.
 
• Kategori: • Taggar: Morotskaka, Pastell, Pastellig känsla; • Kommentarer (6)

Kommentarer:

1 Pernilla:

Vårkänning infinnes!!!!! Vackert skrivet och finfin bild!

Kram
Pernilla

2 cathrine:

Men Lissen vilket ljus och vilka färger i detta foto. Urvackert! En till tavla ;) Kramis

Svar: Åh du är bra snäll du, vännen min. Kram, kram
Lissen

3 Johanna / Fru form o fix:

Vad roligt med besök, ha det så mysigt tillsammans!

4 bia:

Vilken vacker bild!!
Nu är det vår, ett tag iaf;)
Kramis

5 Queen of Kammebornia:

Och morotskaka som är så gott!!!

6 BP:

Bilden är lika ljuvlig som din pastelliga känsla;-)
Ha det nu så underbart med dottern och barnbarnen:-)

Kommentera här: