Hej onsdag!

 
 
Det är svårt att låta bli att titta tillbaks på tider som varit.
 (Även om jag gillar nuet.)
Minnas gröna dagar med massor av sol i.
Dagen jag tog bilden var en dag då jag var ute för att leta svamp.
Lite kantareller hittades, men som jag minns det var jag mest nöjd att fota blommor i ett diket.
Sådana där som oftast betraktas som lite av ogräs.
 
Jag kan inte rå för att jag gillar dom.
Brukar släpa hem små buketter från promenaderna.
 
Nu är det dags att sätta fart, ska vara på jobbet till 06.30.
En omtumlande tidig tid, för mej som har svårt att lägga mej i tid.
 
Men dagen kommer att toppas av att vi ska träffas 4 generationer och äta en middag tillsammans.
Enkelt och okonstlat:
Dom där stunderna tillsammans, en vanlig vardag dom gillar jag. Mycket!
 
 
Hej onsdag!
 
Ps Har nog redigerat den här bilden förut. Sådär gör jag ibland, prövar om jag förändra, mycket eller bara lite subtilt. Avkopplande kvällspyssel, liksom Ds
 
Ps 2 Tack för alla underbara kommentarer, har lite tidsbrist och svar kommer så småningom DS
 
• Kategori: • Taggar: Fibbla, Gult, Solskensdag; • Kommentarer (6)

Kommentarer:

1 BP:

Förstår din kärlek till"ogräset". Det r ju bara att titta på din bild så förstår man:-)
Ha en toppen dag och än ännu roligare kväll med familjen!

2 Mia:

Så vackert....ogräs är ett ord man förknippar med nåt otäckt, men jag definierar det som o-gräs, inte gräs.... ;-) Kram på dig!

3 Marie:

Härlig bild... ogräs kan vara riktigt vackert vilket syns i bilden :)

Ursch vilket väder i håller på att få... längtar tills man kan gå i vägrenen och plocka ogräs.

Ha de gott!
Kram Marie

4 Cathrine:

Det snöar för fullt ute. ..men här är det sommarkänsla ;)
Jag ska snart in på mitt kvällspass. Det blir förhoppningsvis lugnt. Kram till dig.

5 bia:

Somrig bild...har också tittat på sommar bilder idag, hihi...från Egypten när vi var där 2010...va härligt det såg ut där...man längtar tillbaka...men snart kommer sommaren ;))
Kram

6 Proforma - Irene:

Ogräs kan också vara vackert! Längtar efter sol och värme när jag ser din bild!
Kram

Kommentera här: