En alldeles speciell tant i Nepal

 
 
När jag var i Nepal, i november i fjol, närmare bestämt Pokhara, så mötte jag den här tanten.
Hon var med sina yngre släktningar (tror jag) och promenerade i hamnen.
Såg hur dom pratade och det såg ut som, tanten inte orkade med deras tempo.
Hon satte sig för att vänta på en stol, medan alla gick iväg.
 
Jag satte vid ett bord och funderade en lång stund.
Ville så gärna fota tanten, men visste inte om jag vågade tränga mej på
Tog till slut mod till mej och gick fram och visade kameran.
 
Tanten, nickade väldigt långsamt och nådigt ett ja.
Ja fotade några bilder och solen sken starkt.
Inte med en min avslöjade tanten sin känsla, men den närvaro hon hade, var otrolig.
 
Visade sedan bilderna för henneoch tanten såg nöjd ut.
 
Jag bugade mej djupt och gjorde Namaste.
 
Ett väldigt speciellt ögonblick ............
 
 
 
Ha en fin dag, denna soliga onsdag.

 
Det som gjorde det svårt med bilderna var solljuset.
Den här bilden är jag mest nöjd med.
 

Kommentarer:

1 Longevity - en blogg om hälsa:

Vilken underbar liten tant!
Sant, det gäller att hitta balansen, det är det som är det svåra :-)

2 BP:

Ett av dina bästa bilder Lissen! Att du lyckades fota henne - stor eloge. För den damen ser väldigt bestämd ut. Hon har skinn på näsan, det syns lång väg. Dessutom verkar hon vara sådär sympatiskt excentrisk. Gillas!

3 Mia:

Tänk ändå vilka minnen du har...och så gott att kunna föreviga dom på det sätt vi kan numera. Kram goaste du

4 Hannis:

Underbar helt enkelt!!

Kram Hannis

5 Anna Filipendula Rudbeckia:

Jisses lilla vän..du har en förmåga som ingen annan att fånga ögonblicksbilder på ansikten. Den här sköna damen är ju en briljant bild. Jag bugar och njuter av din konst.

6 Ninette:

wow, vilken bild! Hon ser supercool ut den där tanten!

Kommentera här: