Jag plockade sommarsöta hallon

 
 
Sov halva dagen och det var som allt gick lite i slowmotion.
Började läsa på en ny bok och plötsligt var det eftermiddag.
 
Det var sol därute, den lyste in i rummen och jag visste att dagar av regn skulle komma.
 
Måste ta en promenad, runt på stigarna, som finns nära där jag bor och försöka se på allt med nyvaken blick
Plockade söta vildhallon & stoppade i min mun, det smakade sommar.
 
Stannade ofta och kameran var med, det är helt omöjligt att låta bli att fota allt fint.
Samtidigt får jag ett lugn inuti mej och blir i stunden och släpper på alla funderingar.
 
Tänkte att promenaden skulle bli kort, men den tog timmar.
& plötsligt blev det lite bråttom, till den sista jobbnatten.
Men det var den bästa stunden på dagen, precis vad jag behövde.
 
 
 
 
Sista dagarna, i juli, jag förstår inte riktig. Gör du?
 
 
.
 
 

Kommentarer:

1 Mia:

Jag längtar efter regnet, det där stilla, varma sommarregnet.... Kram fina Lissen

2 Skönhetsbloggen!:

Åh, vad gott! :)

3 Longevity - en blogg om hälsa:

Så härligt!!

4 BP:

Låter som en dröm som du inte vill vakna från! Å vilda hallon - mums:-)

5 Queen of Kammebornia:

Jag ska också plocka hallon idag, det är så ljuvligt gott!

6 Anna Filipendula Rudbeckia:

Men du så vackert du presenterar o levererar..jag smälter. Jag känner igen mig precis jag glömmer både tid o rum när jag har med mig kameran. Det är som om det rensar mig från allt annat. Det är så befriande skönt.

Ja visst nu är juli snart slut..men så kommer varma härliga augusti..och det är ju härligt det med.

7 bia:

Nää...jag förstår inte heller...tiden går såå fort!!!
Snart augusti....hoppas du har det bra!!!
Kram från mej!!
Bia

8 Proforma - Irene:

Goda hallon! Jag plockade av de som var på buskarna i trädgården. Blev inte alls särskilt många på de nyplanterade pinnarna. Men nästa år kanske...
Tänk om man kunde trycka på stopp-knappen nu när vi har så så otroligt fin sommar. Det var många år sedan sist!
Ha de gott, Lissen!
Kram

Ps. Fotar också en del men har ännu inte lärt mig allt på kameran. Tänker ofta att jag ska ta tag i det men det blir aldrig av. Ds

Kommentera här: