Ett bord bland alla blommorna

 
 
 
Ett bord bland alla blommorna, hur fint är inte det?
Ser framför mej hur koppar dukas fram och något hembakt.
 
Jo gårdagen skulle bli en sådan där "bara vara dag"
Det blev det inte.
 
Lite spontant, så skulle två av mina barnbarn sova över hos mej
 Till att börja med så fick dom följa med till några vänner.
Spännande tyckte grabbarna, för där finns två små hundar.
Efter fikat skulle jag få lite photoshoptips av min kompis, hade vi bestämt sedan förut.
 
Nämen, vet inte om jag kommer ihåg något.
För medan så var grabbarna på upptäcksfärd.
 
* Maraton på ett gåband
* En kattlucka som hoades från två håll av grabbarna.
* Hundar som det skulle klappas på
* En liten språngmarsch på gräsmattan
 
& så ramlade plötsligt lill Eddie ner från en stol och fick en stor blåtonad bula.
 
Då blev jag rädd (Fast det gick bra och han låg i min famn länge, länge).
 
Men vi hade mest kul och jag får lära mej mer om photoshop en annan dag.
Tack mina vänner som tyckte det var roligt med "små fötter" som sprang omkring.
(Hmm, man kan bli lite trött av trampet av småfötterna också, eller hur?)
 
På kvällen satt jag på balkongen med smågrabbarna och åt köttfärsås.
Fredagsmyste med mumsmums och glass.
 
& jag var lika trött som grabbarna på kvällen och somnade snabbt!
 
 
Det är nog idag, jag ska ha en "bara vara" dag.
Tror jag
 
 
 
• Kategori: • Taggar: Rutiga dukenKommentarer (4)

Kommentarer:

1 Longevity - en blogg om hälsa:

Underbar bild!

2 BP:

Ja med barn så vet man ju aldrig vad som kan hända. Men du hyr ju bara grabbarna så imorgon kan du "återhämta" dig;-)

3 Queen of Kammebornia:

Himla fint!!!

4 Lotta 8,):

åh så fin stämningsbild, sommar ute... :)

Små fötter är lite tröttande, jag har inga egna - än - men umgås ofta med systers barnaskara och tja, det är skönt att gå ifrån och vila öronen :) men så fort man glömmer, det är ju bara 15 år sedan jag själv hade småttingar :) Härliga är dom i alla fall, småfolket :)

Ha en skön söndag ♥

Kommentera här: