Dom kom över bron.......

 
 
När vi kom till den lilla byn i Vietnam, så cyklade vi genom bygatan fram till vårt hostel.
Ett litet hostel som låg vid floden som sakta rann fram, sådär drömfint.
 
Efter en liten stund kom några kvinnor över bron och jag tror inte dom hade något annat ärende än att bekanta sig med oss. En stillsam nyfikenhet och vi kände inte varandra. Men vi stod där och mötttes i blickar, nickar och gester. Bilder togs och visades och så många leenden och glad glimtar i ögonen, hos oss allihopa.
 
& jag säger bara att den där nyfikenhet mellan oss människor, ger så ofantligt mycket.
 
 
 
 
 
 
Vaknar upp till en strålande sol.
Så underbart, dags för kaffe och sedan måste jag gå ut och få lite solstrålar på mej.
 
Ha en fin dag!

Kommentarer:

1 Mia:

Och det gäller att säga ja till den nyfikenheten också, ett gemensamt bejakande kan ge så mycket till var och en av oss...då blir livet härligt...
Kram på dig fina Lissen...

2 bia:

Idag kommer det att bli en fin och varm dag....ska också passa på att vara ute....vi åker en sväng till torpet ;))hoppas din påsk helg varit bra...det har den varit här ;)...kram och hej!
Bia

3 finurligafroken:

Jag älskar bilder och berättelser från din resa. Så vackra bilder och så spännande. Kram

4 BP:

Kvinnan ser inte alls typiskt vietnamesisk ut tycker jag. Hennes barn gör ju det, men inte kvinnan. Redan detta faktum väcker min nyfikenhet...

5 Lotta `8):

Så fina de är, kvinnorna och det lilla barnet, fin blick i ögonen.

Kommentera här: