Bara så fint och lite vildvuxet

 
 
Vandrar sakta omkring på tomten i min lilla stuga, lite vilduxet vacker och jag njuter.
Rensar och försöker ta bort det som jag tror är ogräs.
 
Men hur ska jag kunna ta bort en ormbunke så svävar lite fritt över klöverblommor som tittar fram mellan träspjälor.
 
Om man bortser att det inte är bra för träet med växtlighet, så ser du väl tjusigheten
Jajamen jag vet att man ska rensa bort den här sortens  gröna lite snabbt.
 
Men först måste jag titta, på alla dessa former och det skira gröna minst en vecka.
För det är en massa annat som behöver göras.
 
Som att olja in  flera trägolv där väder och vind har visat sin styrka.
& ogräsrensning.
 
Men också, halvliggande på trädgårdssoffan, med boken och lyssnar på när det susar i träden.
Mår så gott då.
Har längtat efter det ljudet och känslan med solen som samtidigt  värmer.
 
 
 
 
 
 
Må så gott och tänk idag är det fredag.
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Cathrine:

Vad som är ogräs eller ej är många ggr en "smaksak" Bonden tycker inte om blåklinten...men den vill jag gärna ha i rabatt eller kruka. 😃 På golfbanan får inte klöver finnas, den stärker min gräsmatta och lockar till sig humlor💚. Om man har lite fina ormbunkar på "fel" ställe ett tag gör ju inget tycker jag.
En stuga kan ha lite vildvuxet, en stuga har lugnet som du vill ha💚 Kram

2 Lillgarden:

Vacker bild!

3 Mia:

Passa på du att njuta där i soffan av både sol och sensommargrönska, kram på dig goa!

4 bia:

Vilken härlig patina på träet.
Önskar dej en trevlig helg i stugan;)
Kram bia

5 Josephine:

Vad fint! :)

6 Stickan!:

Vackert som en tavla :-)

7 Frida:

Fin bild :)

8 Robex Lundgren:

fin bild

9 Olivia Nilsson:

Vad fin blogg du har!
Om du vill får du gärna kika in på min blogg :)

10 Olivia:

vackert!

11 meyav:

fin blogg :)

12 Hedda Rönnlund:

Gud så vackert!

13 Jessica:

Det är ju hur vackert som helst =)

14 Mohammedi's | Art, model & designer:

nice

15 Inspiria:

Fina kontraster, sista chansen att delta i min bloggtävling :)

16 matilda:

Jättevackert! :)

Svar: Tack snälla du.Hoppas din aupair tid i Thailand är lärorik och rolig
Lissen

17 Michelle Gawronska:

Så fint!

Svar: Tack snälla Michelle!Ha en fin vecka. // Lissen
Lissen

18 Fotograf Caroline Cronsell:

"Klövern" är harsyra, och det går att äta! Nu på sensommaren är de lite tuggiga, men på våren är de späda och fina! Jättegott att ha i sallad eller bara plocka en näve när man är ute i skogen.
Syrligt och gott :D
Så jag skulle inte klassa det som ogräs om jag var du :3

Svar: Tack, det ska jag komma ihåg till våren, för det växer en hel del harsyra i stugan.
Lissen

19 När Annie fotograferar i USA:

Så vackert det kan vara! :-) Ormbunken skulle jag nog inte ta bort utan plantera om...

20 Sofie Selling:

ÅÅÅÅH! härlig bild!

21 Anita:

Så fint :D

22 Anneli - A'la Foto:

Ja men det är väl solklart att blogg.se ska gilla denna bild! Den är ju HELT FANTASTISK!!! Upp på väggen i stort! Inget snack...bara göra! :)

Kommentera här: