Drömvacker trädgård

 
 
 
Med nyvaknat intresse så ser jag på andras trädgårdar.
Som den här, där fallna äpplen blir som det vackraste stilleben, på två sirliga stolar.
Det är Charlotte med bloggen Trädgårdsflow, som har skapat en fantastiskt trädgård under många år.
Så vackert och genomtänkt, ett paradis att gå runt i.


Har själv nyss köpt en liten enkel stuga, med sluttande tomt och som jag tror en massa fina perenner.
Mycket  som måste rensas, där ogräs tagit stor plats bland blommorna.
Kan bara bli bättre och lite vill jag också skapa mina egna stilleben på min nivå.
Min trädgårdskunskap är en nybörjares.
Men min ambiton är bara att jag ska ha en oas, där vid grusvägen, en halvtimmes promenad hemifrån
 
 
 
Ha en fin onsdag.
 
 
 

Kommentarer:

1 Bp:

Du är ju så duktig på sådant, du lär nog få din oas, det är jag bergis på!

2 bia:

Tänk att jag har inte varit hos Charlotte än !!
Har hon öppet nu ? eller stängt för säsongen kanske...visst ligger huset/trädgården i haga?
Måste nog åka dit någon gång...
Bia

3 Helén i Vilrummet:

Spännande att få se vad som döljer sig i förra ägarens planteringar. Rensa inte bort allt, "ogräs" kan också vara fint, i alla fall till du vet hur du vill ha din trädgård.
Kram Helén

4 Mia:

Du har ett öga för det vackra som är få förunnat, så du kommer att fixa din oas, det tror jag med övertygelse, kram finaste!

5 Ninni:

Så vackert foto :)
Sv. Hah :) en dag kan man ju ta reklam, allt för Ikea katalogen liksom :))

6 Anneli - A'la Foto:

Underbar bild!! Gillas massor av mig! :)

Kommentera här: