I ett hörn vid stugan ..............

 
 
Lite överraskande så blev jag med en ministuga för ett par veckor sedan.
Så charmigt småvild tomt med terasser.
 
Natten som var , sov jag över för första gången.
Tända ljus, vindens sus och så satt jag på den lilla altanen och filosoferade, medan kvällen omfamnade mej.
 
Idag har jag rensat ogräs, finns mycket av det, men också ett överflöd av vackra blommor
Druckit kaffe på trappen, just det har jag längtat efter och sett framför mej i min fantasi.
Drömbilder, som är som den sötma man behöver, även om dom är små och enkla.
& så har jag oljat in en altan och fått hjälp att bära brädor som låg nere i slänten.
 
Det här hörnet på bild är övervuxet och jag ser allt som ett projekt som ska få växa fram.
Ställt dit ett fat och en glaskula, tillsvidare.
 
 
 
 
Ha en fin kväll och bra start på veckan.
 
Nu ska jag åka tillbaks och sova i stugan, var bara hem och laddade telefon och hämtade lite grejer.
(Stugan är utan electricitet)
 
 
 

Kommentarer:

1 Bp:

Den lilla stugan är ett typiskt Lissen-projekt som du redan älskar. Mycket roligt att se fram emot!
Det finns förresten laddare att köpa som håller i upp till en vecka;-)

2 Lillgarden:

Låter som livet det där!
Älskar att vara ute i trädgården och rensa och röjja.. rena terapinn

3 Lillgarden:

Låter som livet det där!
Älskar att vara ute i trädgården och rensa och röjja.. rena terapin....

4 Anonym:

Vilken dröm....jag unnar dig verkligen den lyxen, den att sitta där med kaffet, fortsätta drömma. Vad gör väl det, att det inte finns elektricitet...det finns desto mer av livskvalitet!
Kram på dig i ditt hörn av trädgården...

Svar: Kära anonym så fint du skriver och jag tar till mej dina ord. Idag har jag bara varit i stugan och njutit. Kram till fina dej och hoppas din vecka blir precis som du önskar
Lissen

5 Småstadsfrun:

Vad spännande det låter, ser fram emot att följa!

6 bia:

Det låter mysigt...härligt att sitta där i grönskan;)
Du kanske behöver lite muggar eller annat till stugan...du skulle kanske titta in i min loppis, hihi...fast nu är den ju inte öppen så mycket, men i september kör jag igång igen....och då ska jag även annonser i ST.
ha det gott
Kram bia

7 Malin:

En riktigt typisk Lissenstuga :)

Du kommer att ha många njutningsfulla stunder där.

Kram


8 Anna FR:

Primitivt boende är berikande..det är som om man stannar upp och tänker efter..så du blev med stuga i en hast :) det gläder mig...jag förstår att du är ivrig att fixa o dona där.Lycka till!!!

Kommentera här: