Ibland allt det gröna ~ Min lilla stuga

 
 
Det regnade igår, men jag tog ändå en promenad till min lilla stuga.
& regnet smattrade på paraplyet medan jag gick.
 
Det där regnet kommer i skurar då och då men när jag kom fram, så var det uppehåll.
Strosade omkring på tomten och ser hur det blomningen snart är över, men vackert ändå.
 
 
Det här med växter kan jag inte så mycket om, så det kommer att bli en överraskning nästa vår.
Lite spännande och en ny sorts utmaning och glädje för mej.
Kanske du har en aning om vad den här blomman heter?
 
 
 
Det är massor av stenar på tomten.
& jag tycker mycket om när det är mossa på dom.
 
 
 
Ha en fin lördag.
 
 
Ps Imorgon blir det bilder från altanen Ds
 
 
 

Kommentarer:

1 Bp:

Ingen aning vad blomman heter, men fint och viltvuxet är det runt din stuga. Jag gillar det, anlagda rabatter är bara tråkiga.

2 Lillgarden:

HAr du favebook får du gå med i en trädgårdsgrupp. Lägger man upp en bild på en planta/växt/blomma så har man svaret inom en halvtimme känns det som! otroligt kunniga hobbyodlare finns det!

Svar: Tack för tipset, det måste jag göra! Toppen :-)
Lissen

3 Sara:

Det är en krollilja

Svar: Tack snälla Sara för ditt svar!
Ha en fin vecka. // Lissen

Ps Du var anonym i kommentaren Ds
Lissen

Kommentera här: