Iskristaller och vägen går framåt

 
 
En dag när ryggsäcken kändes tyngre än vanligt och oron för någon jag tycker om, kändes tung.
Promenad längs ån och vattnet slingrade sig lungt vid min sida.
Benen gick automatiskt framåt, för det är åt det hållet mina ben bär och vad har man för annat val?
 
& där, ja där, så blev andetagen lugnare och på radion så spelade man julmusik och iskristallerna glittrade i silver.
Så oändligt vackert så det tar tag och vinden strök min kind.
 
 

Måndagen börjar med julklappshemligheter för  till några små,
bara jag får till ljudet så tror jag det kommer bli en succe.
Ska fråga min teknik- vän om han kan hjälpa mej.
 
Men först måste jag jobba
 
 
 
 
Den 22 december och det faller massor av snö.
 
 
Ps Bilderna tagen vid min lilla stuga Ds
 

Kommentarer:

1 Oslofru:

Vilka fina detaljbilder. Nu börjar det verkligen bli kallt ute <3

2 Mia:

Varm kram till dig, fina du! Hoppas att du får en fin jul ändå, trots tankarna som kan tynga....

3 Lillgarden:

Åh har ni snö?
Här är åtta grader, regn, blåst och rusk och grått...

Sv: Det minnet sitter så hårt att den traditionen för jag gärna vidare.
Men nästa år ska jag nog ta och baka lite kvällen innan och bara grädda dom på morgonen... haha...

4 Linnéa Thell Jansson:

Vilka fina bilder, gillar den översta!!!

5 bia:

Visst är det härligt nu med all snö vi fått till julen...yes!!
Önskar dej en GOD JUL!
Kramis bia

Kommentera här: