När något så oansenligt kan bli så fint.

 
 
 
När något så oansenligt kan bli så fint.
Det som från början bara var en grön tunn stängel.
 
Tyckte jag bara vattnade den några gånger och sedan när jag vände mej om så blommade Amaryllisen.
Riktigt så var det inte, bara nästan.
 
& lite solblänk smög sig in i vardagsrummet häromdagen.
 
 
 
 
Nu ska jag sova efter jobbnatt och det är fortfarande mörkt därute.
& du har kanske redan satt full fart, den här näst sista dagen på året och har mycket på schemat med fixande,
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Basilica/Maud:

Härliga bilder. Gott Nytt År till dig.

2 Åse:

Sköna bilder, önskar dig ett gott slut och ett härligt 2015. Kram åse

3 Ninni - Vimsiga mamman:

Så fint :)

4 Helén i Vilrummet:

Amaryllisen är verkligen min favoritblomma på julen. Så ståtlig!
Kram Helén

5 Lillgarden:

Det är häftigt det där.
En brun klump med en liten liten grön stump blir något så vackert!
Tycker min vill ALDRIG slå ut här hemma!

6 Linnéa Thell Jansson:

Vilken väldigt fin header du har!

7 Marie:

Tittar in en snabbis för att önska dig ett gott slut och en god start på det nya året!

Kram Marie

8 bia:

Min Amaryllis växer på bredden, haha....hela stjälken ligger liksom ut från löken, men ack så vacker den är, blomman är dubbel på något vis jag skar bort stjälkarna och satte den i en vas som snittblomma ;))
Och nu tänker jag önska dej ett GOTT NYTT ÅR !!
Kram bia

Kommentera här: